Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکتهایی هستند که با مجوز از فرابورس تامین مالی جمعی را انجام می‌دهند، گفت: از این طریق شرکتهای دانش بنیان در کنار سایر شرکتهای کوچک و متوسط تامین سرمایه مورد نیاز خود را از سرمایه‌های خرد انجام می دهند. - اخبار اقتصادی -

نجم الدین مدنیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که تا چند سال گذشته اختلاف بین شرکت های استارت آپی و شرکت های تولیدی بسیار زیاد بود، گفت: با این وجود بانک‌ها تا زمانی که این شرکت ها نسبتا ناشناخته بودند به آنها پول نمی‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت شرکت‌های استارت آپی برای تامین نقدینگی مورد نیاز سرمایه در گردش و اجرای پروژه های جدید خود فقط یک راه حل داشتند که این راه حل روی آوردن به سرمایه‌گذاران خصوصی بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که با این اتفاق سرمایه گذاران خصوصی از یک سود خیلی خوب بهره مند شدند، افزود: از این سرمایه گذاران غالبا به عنوان فرشتگان تجارت (business angels) یاد می شود. این فرشتگان سالانه (سال 2015) در انگلستان در حدود 850 میلیون پوند در این نوع کسب و کارها سرمایه گذاری کردند. فرشتگان تجارت در امریکا هم بیش از 24 میلیارد دلار در این نوع کسب و کارها سرمایه گذاری کردند و از سود متوسط سالانه 22 درصد بهره مند شدند و این فرصت های جذاب را به دست آورند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سال 2013 ارزش شرکت باسابقه کوکاکولا 320 میلیون پوند بود؛ درحالی‌که همان زمان ارزش توییتر به عنوان یک شرکت جدید التأسیس 13 میلیارد دلار برآورد و مدتی بعد از آن واتس آپ 19 میلیارد دلار ارزشگذاری شد.

بازگشت شاخص بورس به ارتفاع 1.3 میلیون واحد

مدیر سکوی تامین‌مالی جمعی هم‌آفرین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک اذعان داشت: تجربه جهانی نشان می‌دهد بدون اغراق سرمایه‌گذاری در این شرکت ها و تماشای رشد (سودآوری آنها) هیجان انگیز، چالش برانگیز(همراه با ریسک)و بسیار ارزشمند است که به کمک سرمایه گذاری های خصوصی و تامین مالی جمعی این اتفاق هیجان انگیز برای سرمایه گذارن رقم می خورد.

وی در خصوص تجربه کشورمان در این زمینه، با بیان این که در ایران نیز شرکت هایی هستند که با مجوز از فرابورس تامین مالی جمعی را انجام می‌دهند، گفت: از این طریق شرکت های دانش بنیان در کنار سایر شرکت های کوچک و متوسط راه جدیدی برای تامین سرمایه مورد نیاز خود از صدها یا حتی هزاران نفر پیدا کرده‌اند.

مدنیان یادآور شد: در تامین مالی جمعی سرمایه گذاران در مقابل سرمایه خود سهمی از(طرح) شرکت را درست مانند فرشتگان تجارت به دست می آورند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان فرابورس بورس تهران شرکت های دانش بنیان فرابورس بورس تهران تامین مالی جمعی سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟