Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:30:24 GMT

برای کنترل آفت خرما در گرمای بوشهر چه کار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۷۲۱۵

برای کنترل آفت خرما در گرمای بوشهر چه کار کنیم؟

احمد سبحانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص مخاطراتی که به دلیل افزایش هوا ممکن است به محصولات کشاورزی استان آسیب برساند اظهار داشت: معمولا افزایش دمایی که در تیر و مرداد وجود دارد یک امر طبیعی است چون گرم‌ترین ماه‌های سال هستند اما گاهی اوقات این افزایش دما ممکن است زمان ماندگاری طولانی داشته باشد که ما در این موارد از قبل به کشاورزان پیش آگاهی می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص مشکلاتی که در این فصل به خرماها وارد می‌شود گفت: به دنبال افزایش دمای هوا و وزش باد گرم معمولا فعالیت کَنِه‌های گردآلود را داریم که این کَنِه‌ها موجودات خیلی ریزی هستند که از شیره میوه و برگ تغذیه می‌شوند که معمولا با گرم شدن هوا و وزش بادهای گرم و خشک فعالیتشان بسیار بیشتر می‌شود. 

وی ادامه داد: در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد فعالیت‌ کنه های گردآلود بسیار زیاد می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که به میوه خرما در مرحله خلال  آسیب جدی بزنند. میوه ای که دچار آلودگی می شود  غبارآلود و رنگ پریده می‌شوند و معمولا کمبت و کیفیت محصول بسیار کاهش می‌ یابد. 

سبحانی ابراز داشت: با توجه به اینکه آفت فعالیت بسیار زیادی دارد نیاز است از قبل اقدامات پیشگیری و کنترل  انجام شود. 

وی با بیان توصیه‌ها در خصوص جلوگیری از آفت‌ کنه گردآلود خرما افزود: مناطقی که محدودیت آب ندارند باید آبیاری منظم و به اندازه را انجام دهند تا از خسارت آفت جلوگیری شود. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز داشت: کنترل علف‌های هرز در باغات می‌تواند یکی از راه حل‌های جلوگیری از آفت باشد چرا که علف‌های هرز خود میزبان کنه ها هستند. 

وی بیان کرد: باید در بدو شروع فعالیت آفت بتوانیم مبارزه شیمیایی را انجام دهیم و برای این کار نیاز است نقطه شروع آفت را بشناسیم و به موقع از آفت جلوگیری کنیم. 

سبحانی خاطرنشان کرد: میانگین سن باغات در استان بالای ۳۰ سال است و ۷۰ درصد نخیلات ما ارتفاع بالای ۶ متر دارند و باید از دستگاه‌های مناسبی برای سم‌پاشی استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: در سم‌پاشی‌ها لازم است رعایت تنوع و تناوب در سموم مصرفی را داشته باشیم چرا که اگر تنوع وجود نداشته باشد مقاومت آفت را به دنبال دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر خرما کشاورزی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ما در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن