Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن در گزارش دفاعی سالانه‌اش تاکید کرد، افزایش تنش‌های نظامی پیرامون تایوان و همچنین دشمنی میان چین و آمریکا در زمینه‌های اقتصاد و فناوری، صلح و ثبات در آسیای شرقی را تهدید کرده چرا که تعادل قدرت منطقه‌ای به نفع پکن تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش دفاعی سالانه هیات دولت ژاپن در بخش جدیدی در مورد تایوان گفت: لازم و ضروری است که توجه بسیاری به این شرایط داشته باشیم چرا که احتمال وقوع یک بحران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه، رقابت میان آمریکا و چین در زمینه‌های فناوری احتمالا شدیدتر خواهد شد.  

این گزارش دفاعی که امروز (سه‌شنبه) توسط دولت یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن تایید شد، به چین به عنوان اصلی‌ترین نگرانی امنیت ملی ژاپن اشاره می‌کند. افزایش اخیر فعالیت‌های نظامی پکن در اطراف تایوان باعث نگرانی توکیو شده است چرا که جزیره تایوان در نزدیکی جزیره اوکیناوا واقع در انتهای غربی این مجمع‌الجزیره ژاپنی قرار دارد.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در ماه جاری میلادی متعهد به یک "اتحاد مجدد کامل" با تایوان شد و در ماه ژوئن پس از آنکه آمریکا ناوی را به تنگه تایوان که جزیره تایوان را از سرزمین چین جدا می‌کند، اعزام کرد، از واشنگتن به عنوان یک "خطرساز" انتقاد کرد.

"تارو آسو"، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن ماه جاری میلادی در سخنرانی گفته بود، نیروهای ژاپنی باید به نیروهای آمریکایی ملحق شوند تا از تایوان در برابر هر گونه حمله دفاع کنند. آسو بعدا درباره این اظهارات که انتقاد پکن را به همراه داشت، گفت، تمامی موضوعات مربوط به تایوان باید از طریق گفت‌وگو حل شوند.

همزمان با اینکه دشمنی نظامی میان آمریکا و چین عمیق‌تر می‌شود، رقابت اقتصادی آنها به مسابقه‌ای برای پیشتازی در فناوری‌های کلیدی از جمله اجسام نیمه رسانا، هوش مصنوعی و محاسبات کوآنتومی دامن می‌زند.    

ظهور این رقابت‌ها در زمینه فناوری، چالشی برای ژاپن به وجود می‌آورد چرا که اقتصاد توکیو تا حدود زیادی به روابط تجاری با چین و همچنین با آمریکا تکیه دارد. ژاپن همچنین برای رقابت با بودجه‌های دولتی برای توسعه فناوری در آمریکا، چین و اروپا، مجبور خواهد بود به شدت هزینه کند.   

این گزارش امنیتی سالانه ژاپن همچنین برای اولین بار شامل بخشی درخصوص تهدیدات به وجود امده از تغییرات آب و هوا بود.

در این بخش از این گزارش آمده است: تهدیدات به وجود آمده از تغییرات آب و هوا رقابت بر سر زمین و منابع را افزایش خواهد داد و باعث حرکت گسترده و جمعی پناهندگان اقلیمی می‌شود. در حالی که ذوب شدن یخ‌های قطب شمال می‌تواند منجر به نظامی شدن آب‌های شمالی شود، افزایش بلایا و فجایع مرتبط با گرم شدن کره زمین نیز می‌تواند باعث گسترش توانایی‌های نظامی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن تايوان چین آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سه تیم ژاپن، ازبکستان و عراق توانستند از آسیا جواز حضور در بازیهای المپیک پاریس را به دست بیاورند و در این رقابت‌ها نماینده قاره کهن خواهند بود. با صعود این سه تیم آسیایی، تکلیف گروه های این دوره از رقابت ها مشخص شد.

بیشتر بخوانید: کاروان ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر پاریس

گروه‌بندی فوتبال مردان در بازی‌های المپیک پاریس به شرح زیر است:

گروه یک: فرانسه، آمریکا، برنده آسیا - آفریقا، نیوزیلند
گروه دو: آرژانتین، مراکش، عراق، اوکراین
گروه سه: ازبکستان، اسپانیا، مصر، جمهوری دومنیکن
گروه چهار: ژاپن، رژیم صهیونیستی، پاراگوئه، مالی

هر تیم در رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک می‌تواند ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال را نیز در ترکیب‌ داشته باشند و به همین خاطر بحث حضور کیلیان‌ امباپه در فرانسه و لیونل مسی در آرژانتین برای این رقابت‌ها شنیده شده است.

در دوره قبل در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ژاپن، عربستان و استرالیا از آسیا در این رقابت‌ها حاضر بودند و در نهایت برزیل با برتری دو بر یک برابر اسپانیا به عنوان قهرمانی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229520 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی