Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:49:19 GMT

اراضی محوطه تاریخی تپه عمارت رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۰۳۲

اراضی محوطه تاریخی تپه عمارت رفع تصرف شد

محمد اتابکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به رفع تصرف اراضی محوطه تاریخی تپه عمارت، اظهار کرد: این محدوده در طول سال‌های گذشته توسط همسایگان مجاور تپه به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز در اراضی این تپه تاریخی ساخت وساز غیر مجاز و درختکاری و با فنس‌کشی تملک شخصی شده بود.

وی افزود: به رغم اخطار قانونی و بی‌توجهی متخلفین، پس از سه سال پیگیرهای مداوم با دستور مراجع قضایی، رفع تصرف از محوطه تپه تاریخی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند در ادامه بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی بر حسب وظیفه خود به صورت شبانه‌روزی مشغول حراست و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی استان هستند و با تعامل و جدیتی که در سیستم قضایی وجود دارد قطعا در مقابل تخریب گران آثار تاریخی با تمام قوا ایستادگی خواهیم کرد و اجازه هیچ‌گونه تعرض را به این آثار نخواهیم داد.

اتابکی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱- ۰۸۶ مرکز پاسخگویی یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و یا ادارات میراث‌فرهنگی شهرستان‌های مربوطه اطلاع دهند.

به گزارش فارس طبق اسناد، محوطه تاریخی عمارت محل سکونت مردمانی در دوره پیش از تاریخ و دوران قبل از اسلام بوده است؛ این محوطه تاریخی در تاریخ ۱۰ / ۱۰ / ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی میراث فرهنگی محوطه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند