Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:32:10 GMT

چرخ گردون کیان کُرد ملایر؛ غرور ملی در صنعت تایر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۰۵۱

چرخ گردون کیان کُرد ملایر؛ غرور ملی در صنعت تایر

به گزارش ایرنا؛ کیان کُرد نخستین شرکت تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران است که سرآغاز شکوفایی‌اش از دهه ۷۰ رقم خورد و مسیری هموار را برای تولید منسوج استخوان‌بندی تایر با ظرفیت ۶ هزار تن در سال آغاز کرد.

به موازات ظهور این صنعت در جنوبی‌ترین شهر استان همدان، آهنگ رشد و توسعه کیان کُرد در حوزه‌های مختلف سرعت گرفت، به گونه‌ای که موفق شد گواهینامه‌هایی همچون ایزو ۹۰۰۱ برای سیستم مدیریت کیفیت، ایزو ۱۴۰۰۱ برای سیستم مدیریت محیط زیست و ۱۸۰۰۱ برای سیستم ایمنی و بهداشتی شغلی را کسب و خوشنام‌تر از گذشته راه تولید را بدون وقفه طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کیان کُرد در مقطعی از زمان در سال ۹۷ به دلیل فشارهای اقتصادی و اختلاف سهامداران این شرکت با بانک سرمایه از گردونه تولید خارج شد، اما عزم و اهتمام دولتمردان در دولت تدبیر و امید بر این بود تا به واسطه حمایت و پشتیبانی‌ها، کیان کُرد دوباره جان بگیرد و با پشت سر گذاشتن موانع‌ یکی پس از دیگری، چرخ تولید آن بچرخد و به سفره نان کارگران بسیاری در این شهرستان روزی بخشد.

کیان کُرد در کنار تمامی موفقیت‌های که در تولید منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران کسب کرده است، امروز /سه‌شنبه/ در بازدید مدیرکل استاندارد استان همدان نیز مفتخر به کسب ۲ پروانه و نشان استاندارد تشویقی برای تولید محصول نخ و منسوج تایر دیپ از جنس پلی‌استر و محصول نخ و منسوج تایر-نخ تایر شد.

سهم ۳۵ درصدی کیان‌کُرد در تولید مواد اولیه صنعت تایرسازی

دیدن حیات در شرکت کیان کُرد وصف‌ناشدنی است، چرخش چرخ‌های تولید این صنعت آنچنان سیر حرکت پرشتابی به خود گرفته که با ۳۰ سال تجربه در زمینه تولید منسوج استخوان‌بندی تایر و اولین تولیدکننده این کالای استراتژیک در ایران، در تلاش برای افزایش سهم بیشتری در تولید داخلی و رونق هر چه بیشتر توسعه اقتصاد و معیشت منطقه است و بر این اراده پولادین به خود می‌بالد.

در اختیار داشتن ۳۵ درصد سهم بازار داخلی کشور در تولید منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران از افتخاراتی است که مدیرعامل شرکت کیان کُرد به آن اشاره کرد و از اهتمام این شرکت برای افزایش سهم تولید و فروش در بازار داخلی با اجرای طرح توسعه تا پایان امسال خبر داد و گفت: ظرفیت تولید مجموع چهار کارخانه تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی تایر حدود ۲۹ هزار تُن در سال است که از این میزان با توجه به ظرفیت کارخانه‌ها بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تُن آن فعال است.

به گفته مدیرعامل شرکت کیان‌کُرد در حال حاضر این واحد حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی را تولید می‌کند و با اجرای طرح توسعه به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی تولید برسد و از ۶ هزار تُن تولید به هشت هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تُن در سال برسد و بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تامین کند.

«حمید حمیدی‌یگانه» با اشاره به در دست اجرا بودن چند طرح توسعه در این کارخانه‌ها ابراز امیدواری کرد: چنانچه این کارخانه‌ها ظرفیت خالی خود را پر کنند و انطباق تکنولوژی به آنها داده شود و کارخانه‌های جدید نیز تکمیل و ظرف تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسند، باقیمانده ظرفیت به طور کامل به تولید مواد اولیه‌ای اختصاص پیدا می‌کند که مد نظر است و این افزایش ظرفیت بر مبنای روز است.

وی به روند فعالیت چندین ساله شرکت کیان کُرد و ایجاد موانع و مشکلاتی برای این واحد بزرگ صنعتی اشاره و بیان کرد: اواخر سال ۹۷ به دلیل فشارهای اقتصادی که اجتناب‌ناپذیر بود، این واحد از گردونه تولید خارج شد و با اهتمام مسئولان از مهرماه سال ۹۸ دوباره به چرخه تولید با ظرفیت اسمی ۶ هزار تُن بازگشت.

به گفته مدیرعامل شرکت کیان‌کُرد در حال حاضر این واحد حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی را تولید می‌کند و با اجرای طرح توسعه به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی تولید برسد و از ۶ هزار تُن تولید به هشت هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تُن در سال برسد و بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تامین کند.

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی برای طرح توسعه کیان‌کُرد

در حال حاضر ۹ کارخانه تایرسازی در ایران فعالیت می‌کنند که به گفته حمیدی‌یگانه سفارش‌های خود را به تناسب نوع تکنولوژی و نیازشان را ارایه و درخواست‌های آنها با بهترین محصول تامین می‌شود.

حمیدی‌یگانه: در کنار این موارد مسایل و مشکلاتی هم در مسیر تولید وجود دارد که مهمترین آنها قطعی برق است که محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده، اما با نگاه خوب سرمایه‌داران این شرکت به سرمایه‌گذاری، تمام این عوامل محدودیت‌زا را برطرف کرده تا بتوانیم نیاز صنعت تایر را در ایران تامین کنیم.

اینکه ۲۰۸ کارگر در شرکت کیان‌کُرد مشغول به کار هستند و معوقه‌ای در پرداخت حقوق و دستمزد آنان وجود ندارد، خبر خوشحال کننده‌ای بود که مدیرعامل شرکت کیان کُرد به آن اشاره کرد و گفت: چنانچه طرح توسعه شرکت به بهره‌برداری برسد، ۳۵ تا ۴۰ نیروی جدید به این تعداد نیرو اضافه می‌شود و با افزایش شیفت کاری، تعداد روزهای کاری نیز از ۳۰۰ روز به ۳۶۰ روز افزایش پیدا می‌کند تا بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

حمیدی‌یگانه ادامه داد: در کنار این موارد مسایل و مشکلاتی هم در مسیر تولید وجود دارد که مهمترین آنها قطعی برق است که محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده، اما با نگاه خوب سرمایه‌داران این شرکت به سرمایه‌گذاری، تمام این عوامل محدودیت‌زا را برطرف کرده تا بتوانیم نیاز صنعت تایر را در ایران تامین کنیم.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های طرح توسعه در شرکت از قبل وجود داشت و قصد افزایش این زیرساخت را داشتیم، اظهار داشت: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه صرف شد که بخش عمده‌ای از این مبلغ مربوط به گذشته است و خط تولیدی با ماشین‌آلات جدید همانند خط تولید فعلی در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت کیان‌کُرد ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال طرح توسعه این شرکت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و تولید محصول جدید تسمه نقاله نیز به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد.

به گفته حمیدی‌یگانه جلب نظر مشتریان در فروش مواد اولیه، راه‌های ارتباطی، انتقال وجه، حمل و نقل و کشتیرانی از جمله محدودیت‌ها در تامین مواد اولیه عنوان کرد که هر اندازه بتوان دوره گردش عملیات را زیادتر و حجم خرید را افزایش داد، توان پوشش این هدر رفت زمانی را بهتر مدیریت می‌کنیم که این امر مستلزم داشتن سرمایه بیشتر است که هزینه‌های مالی آن برای تولید سنگین است.

وی با قدردانی از همراهی بانک صنعت و معدن استان همدان در تامین سرمایه مورد نیاز، کسب نشان‌های استاندارد را افتخاری برای این شرکت دانست و بیان کرد: از گذشته سیستم‌های استاندارد ایزو و مدیریت کیفیت در این شرکت استقرار داشت و هم اکنون نیز استاندارد تشویقی را برای رعایت استاندارد محصول تولیدی اخذ کردیم.

رویکرد خوبی که شرکت کیان‌کُرد در ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده، منجر به درخواست اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد تشویقی شد که به گفته مدیرکل استاندارد استان همدان این فرآیند را به خوبی پشت سر گذاشت و با پاس کردن نمونه‌های محصولات تولیدی مطابق استانداردهای مربوطه، ۲ نشان استاندارد تشویقی را دریافت کرد.

«محمد مددی» بازدید از شرکت کیان کُرد را در راستای بازدیدهای سرزده از واحدهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی در سطح استان عنوان کرد و گفت: این واحد موفقیت‌های بزرگی را در راستای استانداردسازی محصولات آتی خود به دست آورد تا با استفاده از زیرساخت استانداردسازی همواره کیفیت را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند در فضای رقابتی این صنعت، بیشتر از رقبای خود در سطح بازارهای داخلی و بازارهای هدف به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

به گفته وی شرکت کیان کُرد این ظرفیت و ویژگی را دارد که یکی از واحدهای نمونه استان و کشور باشد و در صورت کسب امتیازات لازم (امتیاز ۷۰ برای واحدهای استانی و ۸۰ برای واحدهای ملی) جزء واحدهای منتخب استان و کشور معرفی شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان درباره آخرین آمار واحدهای دارای استاندارد اجباری استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰۵ واحد تولیدی در استان مشمول استاندارد اجباری در استان همدان فعال است که در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۸ پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان صادر شد و همدان یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه استقرار نظام استانداردسازی برای واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول استاندارد اجباری است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسعه ایران همدان سازمان ملی استاندارد ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید ملایر صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران همدان سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران همدان سازمان ملی استاندارد ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید ملایر صمت استاندارد اجباری استاندارد تشویقی درصد ظرفیت اسمی اجرای طرح توسعه نشان استاندارد حمیدی یگانه استان همدان حال حاضر مواد اولیه کارخانه ها صنعت تایر ن در سال ۶ هزار ت هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده