Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:15:41 GMT

آمار کرونا در ایران| فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۱۵۸

آمار کرونا در ایران| فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار جانباختگان کرونا در شبانه روز گذشته را ۱۶۶ نفر اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان کرونا در شبانه روز گذشته را به این شرح اعلام کرد: 

از دیروز تا امروز 22 تیرماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 22 هزار و 750 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 2399 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به سه میلیون و 417 هزار و 29 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 166 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 86 هزار و 207 نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون سه میلیون 56 هزار و 160 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

3866 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون 24 میلیون و 671 هزار و 220 آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر 143 شهر کشور در وضعیت قرمز، 186 شهر در وضعیت نارنجی، 119 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

تاکنون 5 میلیون و 102 هزار و 301 نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و 169 هزار و 67 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 7 میلیون و 271 هزار و 368 دوز رسید.

تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا 40 درصد افزایش یافته استآمار کرونا در ایران| شناسایی 20829 بیمار جدید/ فوت 182 نفر در 24 ساعت گذشتهواکسن کرونا خارج از سیستم نوبت‌دهی تزریق نمی‌شود/ توزیع واکسن برکت در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان معرفی درمان‌های ضد رتروویروسی برای درمان HIV در اواخر دهه ۱۹۹۰، طول عمر افراد مبتلا به HIV به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، حتی با چنین درمان هایی، مطالعات نشان داده اند که خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به HIV حداقل ۵۰ درصد بیشتر از افراد بدون HIV است. پژوهشگران در تحقیقی جدید دریافته اند که این موضوع با آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تشدید می‌شود.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ آمریکا که در این پژوهش بین المللی مشارکت داشته اند، عفونت همزمان HIV و هپاتیت C به این دلیل رخ می‌دهد که آن‌ها یک مسیر انتقال مشترک دارند و هر دو این ویروس‌ها از طریق تماس خونی منتقل می‌شوند.

آن‌ها در پژوهش خود، اطلاعات بیش از ۲۳ هزار فرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به HIV را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ درمان ضد رتروویروسی برای HIV را آغاز کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد، با هر دهه افزایش سن، حملات قلبی در افراد مبتلا به HIV به تنهایی ۳۰ درصد و در افرادی که به هپاتیت C نیز مثبت بودند، ۸۵ درصد افزایش یافت.

طبق این نتایج همچنین خطر حمله قلبی در بیمارانی که دارای عوامل خطر سنتی بیماری قلبی مانند فشار خون، عادات سیگار کشیدن و دیابت نوع دو بودند به ترتیب ۳۰۰، ۹۰ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان دادند: شانس بروز حمله قلبی در افرادی که برخی از عوامل مرتبط با HIV مانند سطوح پایین سلول‌های ایمنی CD۴ را داشتند و یا نوعی داروی مهارکننده پروتئاز را مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

به گفته محققان مجری این پژوهش، نظر به یافته‌های تحقیق ما، افرادی که با HIV یا هپاتیت C زندگی می‌کنند باید از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی این ویروس‌ها و سایر راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی عروقی پرس و جو کنند.

این یافته‌های پژوهشی در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند