Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان‌های بشاگرد نه امکانات بستری دارد و نه نیروهای متخصص، خواهان ۲۴ ساعته شدن فوری ساعت کار مراکز درمانی شرق هرمزگان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارس تسنیم از بندرعباس، حسین رئیسی نماینده مردم، میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که ما در بیمارستان‌های شرق استان هرمزگان داریم؛ کمبود سیستم‌های سرمایشی و خنک کننده در بیمارستان‌ها است لذا سریعا این ضرورت احساس می‌شود که بایستی نسبت به افزایش سیستم‌های خنک کننده در بیمارستان‌های نیمه شرقی هرمزگان به ویژه میناب و رودان اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از کمبودهای شرق هرمزگان در بحث نیروی انسانی است، ما از این حیث با مشکل جدی روبرو هستیم و متاسفانه نیروهای ماندگار و متخصص در بخش بهداشت و درمان در شرق به خصوص شهرستان‌های جاسک و بشاگرد نداریم لذا لازم است مشوق‌ها و امتیازات ویژه‌ای برای ماندگاری نیروها در بیمارستان های شهرستان‌های محروم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان تصریح کرد: پراکندگی روستاها، وسعت مناطق، مسافت طولانی بین مراکز درمانی، عدم وجود راه ارتباطی مناسب و سائط نقلیه از دیگر مشکلات در شرق هرمزگان است که مشکلات بهداشتی و درمانی به خصوص دسترسی آنها به مراکز را کند و مشکل می‌کند.

رئیسی تاکید کرد: متاسفانه در فاصله 140 کیلومتری تا لیردف در شهرستان جاسک منطقه‌ای به نام نوگین و گیشدان وجود دارد که بارها مشکلات آن بیان شده است این منطقه از 18 پارچه آبادی تشکیل شده است و متاسفانه در این منطقه کوهستانی هیچ مرکز بهداشتی و درمانی وجود ندارد لذا خواهش ما و مردم این منطقه این است رسیدگی فوری به آن در دستور کار قرار گیرد. 

وی عنوان کرد: ضعف زیرساخت‌ها در شرق هرمزگان بسیار است به عنوان مثال بیمارستان جاسک و بشاگرد نه از امکانات مناسب بستری برخوردار هستند و نه نیروی متخصص کافی در آن جا مستقر است.

نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد اظهارداشت: بیماران مناطق بشاگرد و جاسک به دلیل عدم وجود نیروهای متخصص در شهرستان خودشان ناچار هستند به شهرستان میناب اعزام شوند در حالی که از امکانات حمل و نقل درمانی همچون آمبولانس نیز در این شهرستان‌ها به اندازه کافی وجود ندارد و از این حیث هم در مشکل هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب با وجود اینکه 116 تختخوابی است اما هم اکنون 280 بیمار را در خود جای داده است و به طور حتم با مشکلات و کمبود امکانات مختلفی رو به رو است، در حالی که بیمارستان دوم میناب با وجود صرف زمان فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیسی تصریح کرد: بیمارستان میناب حتی از شهرستان‌های جنوب کرمان نیز مراجعه کننده دارد و بیمارستان رودان هم از امکانات مناسبی برخودار نیست، در بخش آمبولانس مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که نیاز به رسیدگی فوری است و لازم است، برای مناطق محروم سهمیه مناسبی قرار داده شود تا شاهد استقرار نیروهای متخصص در آنها شویم.

 نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرق هرمزگان شبانه‌روزی شوند لذا خواهشمندیم دستورات لازم در این موضوع نیز صادر شود.

کرونا کمبودها و نقائص درمانی هرمزگان را به رخ کشیدتصمیمات مهم وزیر بهداشت برای هرمزگان / 120 تخت جدید به ظرفیت بیما‌ر‌ستان‌ها اضافه می‌شود‌درخواست استاندار هرمزگان از نیروهای مسلح برای برپایی سریع بیمارستان صحرایی در بندرعباس

انتهای پیام/865/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها جاسک و بشاگرد نماینده مردم شرق هرمزگان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی