Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:09:27 GMT

لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در سی سخت کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۲۱۰۶

لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در سی سخت کشف شد

اسدالله هاشمی روز سه شنبه به ایرنا گفت: ساعتی پیش یکی از کشاورزان کوه گل شهرستان دنا، در تماس تلفنی از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس در باغی در محدوده اندرسا( کوه گل ) خبر داد.

وی افزود: محیط بانان پس از اعزام از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس را در ۱۰۰ متری جاده آسفالت کوه گل که بر اثر شلیک گلوله شکار شده است، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: خرس شکار شده ۴ ساله و جنسیت نر دارد و تلاش و تحقیق از باغداران محلی برای شناسایی عامل یا عاملان آغاز شده است.

همزمان با انتشار تصویر لاشه خرس قهوه ای ، تصاویری از فردی منتشر شده که یک پایش زخمی شده و در این تصاویر ادعا شده است که صبح امروز این فرد در ورودی باغات سی سخت مورد حمله خرس قهوه ای قرار گرفته است .

 مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان نیز درباره این تصاویر گفت: تا زمانی که بررسی های لازم انجام نشود نمی توان این ادعا را رد یا تایید کرد.

هادی سینایی افزود: گاهی همزمان با یک حادثه برخی  اقدام به انتشار تصاویری مرتبط با آن می کنند که ممکن است هیچ ارتباطی با موضوع اصلی نداشته باشد به همین دلیل  تا زمان بررسی و تشکیل پرونده نمی توان درباره تصویر فردی که توسط خرس زخمی شده  اظهار نظر کرد.

در سالهای گذشته حفاظت از گونه هایی مانند خرس قهوه ای باعث افزایش تعداد آنها شده است با این حال گاهی اخباری درباره از بین رفتن خرسهای قهوه ای بر اثر شکار و یا حوادث دیگر منتشر می شود.

پس از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ورود به تفرجگاه های کوه گل و دنا، بارها تصاویری از گشت و گذار خرسها به همراه توله هایشان در منطقه منتشر شده است. آذرماه سال ۹۹ سه شکارچی که توله خرس ۳ ساله ای را در منطقه حفاظت شده ،کشته بودند شناسایی و دستگیر شدند .

شکار خرس قهوه ای در سی سخت در حالی اتفاق افتاده است که در روزهای گذشته  بخش زیادی از نیروهای ستادی و اجرایی محیط زیست استان برای مهار آتش سوزی جنگلها به گچساران  اعزام شده اند.

 به دلیل حفاظت مطلوب از منطقه حفاظت شده دنا شاهد رشد و تکثیر گونه‌های حائز اهمیت از جمله کل و بز، خرس قهوه‌ای، خوک وحشی و پلنگ هستیم و اخیرا نیز تصاویری از خرس قهوه ای در این منطقه ثبت شده است.

با مصوبه شماره ۱۲۶ مورخ هفتم بهمن ماه ۶۹ شورای عالی حفاظت محیط زیست بخشی از دنابا وسعت ۶۸ هزار هکتار به‌عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و در فروردین ۹۱ قسمتی از این منطقه با وسعت ۲۵ هزار و ۸۳۹ هکتار به عنوان پارک ملی معرفی شد.حیات وحش دنا با ۱۶۹ گونه سیمای جانوری زاگرس دارای مناطق بکر و بی‌نظیر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا شورای عالی حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای حفاظت محیط محیط زیست کوه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود