Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رشیدی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ما امروز با شرایط خشکسالی روبه‌رو هستیم و همین امر باعث تشدید در کمبود گندم شده است، گفت: در حال حاضر قیمت گندم در مقایسه با سایر نهاده‌ها ارزان تر است.

او ادامه داد: باید در اولین فرصت شورای خرید تضمینی تشکیل شود و درمورد قیمت گندم تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در اولین مصوبات خود قیمت گندم را تا مرز ۵ هزار تومان رساند و این در حالی بود که دولت نظرش بسیار پایین‌تر از این قیمت تا مرز  ۴تا ۴هزار و ۵۰۰ تومان بود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: در مورد نان تنها کسانی که در این بخش سود می‌کند، دلالان، قاچاقچیان و سوداگران هستند که باید هرچه سریع‌تر در این حوزه تصمیم گیری‌های لازم گرفته شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه مجلس جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و از همه دستگاه‌های مرتبط در این بخش از جمله راهداری گمرک و بنادر دعوت کرده است، گفت: ۳ مشکل اساسی در بنادر وجود دارد به طوری که ۳ و نیم میلیون نهاده دپو شده در بندر امام خمینی(ره) داریم.

او تاکید کرد: مشکل اصلی در این بخش بحث تخصیص و تامین ارز است که باید هرچه سریع‌تر بانک مرکزی به این موضوع ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید به وارد کننده اطمینان داده شود که به پول خود می‌رسد، افزود: مشکل دیگر در این بخش مربوط به مجوز قرنطینه و استاندارد است که زمان بر بوده، بنابراین پیشنهاد داده‌ایم کالا پیش از خروج از کشتی و بارگیری مجوزهای استاندارد را دریافت کند.

او اظهار کرد: پشتیبانی  امور دام پول برای حمل کالا به کامیون داران ارائه نمی‌کرد که با مطالبه گری که از سوی دولت صورت گرفت، امیدواریم این مشکل هم برطرف شود و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون پای کشتی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر محصول را با قیمت ارزان تر به دست دامدار برسانیم چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد، افزود: دولت باید هرچه سریع‌تر اقدام فوری در این بخش را انجام دهد و نهاده مورد نیاز را تامین کند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی توضیح داد: ۵۰ درصد از نهاده دامداران با مشکل روبه‌رو است و اگر نهاده تامین شود این مشکلات برطرف می‌شود، امروزه باید ۵ تا ۶ میلیون تن جو وارد کنیم؛ چراکه با وجود مشکلات خشکسالی و تحریم‌ها، دامداران با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند.

او در پایان گفت: ۸ تا ۹ میلیون تن گندم باید وارد شود؛ چراکه اگر واردات و تامین نهاده‌ها انجام نشود آسیب زیادی به قیمت گوشت و نان وارد می شود. بنابراین دولت باید در اولین فرصت این موضوع را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ ارز نهاده های دامی قیمت گندم رئیس کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید