Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@16:11:37 GMT

چین از فضا برنج برداشت کرد!

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۳۵۰۰

چین اعلام کرد ۴۰ گرم دانه برنجی که سال قبل به ماه فرستاده بود، اکنون کشت شده و محصول آن برداشت شده است.

خبرگزاری میزان _ مهر به نقل از بلومبرگ نوشت: چین نخستین محصول برنج فضایی را برداشت کرد. این محصول به دانه‌های برنجی تعلق داشت که سال گذشته در یک مأموریت به ماه سفر کردند.

محققان امیدوارند با کمک این تحقیق انواع جدیدی از گیاهان را پرورش دهند و امنیت غذایی کشورشان را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول برنج مذکور مربوط به کشت ۴۰ گرم دانه‌ای است که همراه کاوشگر چانگ ۵ در نوامبر سال گذشته میلادی به ماه سفر کرده بود.

چین از سال ۱۹۸۷ میلادی تاکنون برنج و دانه‌های دیگر را به فضا برده است. هم اکنون بیش از ۲۰۰ نوع گیاه فضایی از جمله پنبه و گوجه فرنگی برای کشت در زمین تأیید شده‌اند. در سال ۲۰۱۸ میلادی کل زمین تحت کشت برای محصولات فضایی تأیید شده در این کشور به ۲.۴ میلیون هکتار رسید.

البته آزمایش‌ها و تحقیقات بیشتری لازم است تا بهترین انواع برنج که به ارتقای برداشت محصول کمک می‌کند، شناسایی شود.

برخی دانه‌ها پس از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های کهکشانی و گرانش صفر، با جهش ژنتیکی روبرو می‌شوند و هنگام کشت در زمین محصول بیشتری تولید می‌کنند. البته ممکن است ۳تا۴ سال طول بکشد تا برنج فضایی به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: رفتن به سفر فضایی چقدر هزینه دارد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: چین فضا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد