Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در حوزه مشارکت اجتماعی با نخبگی نا تمام در مجموعه‌های دانشگاهی و در سطح شهروندی با نوعی غرقگی در گذشته مواجه هستیم.

مهدی ژیانپور، روز (سه‌شنبه-۲۲ تیر) در نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های توسعه استان اصفهان توجه به پایداری اجتماعی است، اظهار کرد: پایداری اجتماعی را می‌توان مطلوبیت غیر نزولی اعضای جامعه طی هزاران سال آینده تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه بعد اصلی توسعه پایدار،  بُعد محیطی، اقتصادی و اجتماعی است که توازن این سه بُعد نباید به هم بخورد.

وی با بیان اینکه با رویکرد توسعه پایدار می‌توان اصفهان را درگیر محدودیت‌های رشد دانست، گفت: استان اصفهان و شهر اصفهان یک موقعیت استراتژیک در سطح ملی و بین‌المللی دارد، به طوری که این شهر از نظر جمعیت سومین کلان‌شهر بزرگ کشور و چهاردهمین کلان‌شهر پر جمعیت در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد: تاریخ درخشان اصفهان نیز بر کسی پوشیده نیست. این شهر از یک سو با وجود دو اثر ثبت شده جهانی و عضویت در شبکه شهرهای خلاق با ۱۴ شهر دنیا خواهر خوانده است و از سوی دیگر با وجود تمایلات صنعت ستیزانه اخیر قطب صنعتی کشور است. 

ژیانپور به دیگر مزیت‌های استان اصفهان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تولید نزدیک به ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی، وجود زیرساخت‌های جاده‌ای مطلوب، تولید ۶۰ درصد طلای کشور، تولید ۷۰ درصد فولاد ایران و ۳۲ درصد فراورده‌های نفتی از ویژگی‌های شاخص این استان در کشور است.

وی افزود: با وجود این مواهب، اصفهان با مصائبی همچون جمعیت پیر، خشونت و عدم اعتماد، تغییر اقلیم و آلودگی های زیست محیطی روبرو است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه توان اقتصادی اجتماع محلی همتای این ظرفیت‌های بی بدیل نیست، رونق بازارها را نیازمند ورود گردشگر داخلی و خارجی دانست و گفت: این درحالی است که نرخ ورود گردشگر در مقایسه با برخی شهرهای کشورهای همسایه ناچیز است. 

ژیانپور با اشاره به ضرورت توجه و بازخوانی  پژوهش  ارزشمند "دانیل لرنر"  تحت عنوان گذر از نظام سنتی، نوسازی خاورمیانه به فقدان رویا در اذهان شهروندان اشاره و اظهار کرد: این مشکل حاصل عدم آمادگی روانی ایرانیان برای ورود به مدار توسعه است.

وی با اشاره به دو دهه پژوهش های شهری در جهاد دانشگاهی اصفهان، افزود: در تقاطع مفهوم توسعه روانی و پایداری اجتماعی می‌توان به موانعی نظیر نخبگی ناتمام در محیط‌های عالمانه و دانشگاهی، کمیت انگاری مفهوم کیفیت زندگی و فقدان رؤیا در جامعه اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، خاطرنشان کرد: در سطح شهروندی با نوعی غرقگی در گذشته و غرقه گی در مشکلات مواجه بوده و تعهدی به کلیت وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی توسعه پایدار اصفهان رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است

استاندار کرمانشاه گفت: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش بوده و حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در نشست شورای هیأت اندیشه‌ورز اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نیاز جامعه به اقدامات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی برای حرکت به سمت بالندگی بیشتر، اظهار کرد: هرکدام از اعضای جامعه دانشگاهی استان می‌توانند در برنامه‌های توسعه‌ای استان نقش مؤثری ایفا کنند و این موضوع طی چندین مراسم و نشست‌های مختلف با دانشگاهیان و اساتید علمی برای عینیت بخشیدن به همکاری و مشارکت این عزیزان بیان‌شده است.

وی افزود: همگی باید با همکاری و همدلی تلاش کنیم تا استان به‌صورت عالمانه و مجاهدانه برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی روزافزون اداره شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هرکدام از مسائل و آسیب‌های اجتماعی با حضور و مشارکت جامعه دانشگاهی بهتر و دقیق‌تر رفع می‌شود ازاین‌رو برای کمک به استان، اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی برای ما بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

وی با تأکید بر ارائه راهکارها و طرح‌های مختلف برای بهره‌وری در اجرای برنامه‌ها با نگاه علمی و دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمک مناسبی به بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع داشته باشند و همچنین می‌توانند به افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیز با راهکارهای علمی خود کمک کنند.

صحرایی عنوان کرد: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه نیازمند نسخه دانشگاهی هستیم و از جامعه دانشگاهی می‌خواهیم که با مشخص کردن چندین اولویت مهم، نظرات و راهکارهای عملیاتی و علمی خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: با مشخص کردن چندین اولویت و با همکاری جامعه دانشگاهی می‌توانیم به حل مسئله با نگاه علمی برسیم و قطعاً حرکت در این مسیر اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748548

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی