Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نادر نقیلی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان در رابطه با نشکیل کمیته تولید بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و با دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، کمیته ای ذیل گروه کاری آب و کشاورزی و ذیل کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال، تحت عنوان کمیته تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با ریاست رئیس سازمان و دبیری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی با عضویت معاونت ها و مدیریتهای سازمان و با هدف شناسایی مشکلات و موانع تولید در زیربخشهای مختلف کشاورزی و ارائه راهکار برای رفع محدودیت ها و موانع در اول سال 1400 با استناد به برنامه ها و اسناد بالادستی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهداف این کمیته مشتمل بر سه محور اصلی تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است، افزود: مهمترین اهداف این کمیته تسهیل در شرایط محیط کسب و کار و فعالیت‌های کشاورزی، تلاش در تأمین مالی طرح های توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تامین سرمایه در گردش موردنیاز بخش، بهره گیری از ظرفیت قانون رفع موانع تولید در استان، سرمایه‌گذاری در تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، تامین اعتبارات تملکی جهت پروژه های زیرساختی متناسب با سهم بخش کشاورزی از اشتغال و تولید استان، جلب مشارکت در افزایش تولید محصولات کشاورزی، توانمندسازی تشکل‌ها، انجمن ها و تشکیلات صنفی و برنامه ریزی و تعامل در جهت هماهنگی با گروه های کاری مرتبط و دستگاه های ذیربط و فراسازمانی در تأمین به موقع، به اندازه و با کیفیت نهاده های مورد نیاز تولید در بخش کشاورزی و نیز بازاریابی و ترویج نظام مند جهت تأمین حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان  است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا پیگیری ها، هماهنگی ها و تعامل با دستگاه های زیربخشی و فراسازمانی بخش کشاورزی استان در استخراج برنامه های واحدهای تخصصی در سال 1400 بر اساس شعار سال انجام گرفته است.

نقیلی افزود: مهمترین قسمت شعار سال، استخراج موانع تولید در بخش کشاورزی است که بخش اعظم این موانع احصا شده است و در طول سال نیز تلاشها برای شناسایی موارد جدید و رفع این موانع انجام خواهد گرفت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مجموعاً در سال 1399، 86 جلسه تشکیل شده که تاکنون 26 واحد نیمه تمام، نیمه فعال و راکد، فعال شده و در راستای حمایت و فعال سازی این واحدها، مجموع مصوبات واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان 129 مورد می باشد که مصوبات 89 واحد اجرا شده و 40 مورد در دست اجرا می باشد. در این رابطه مشکلات واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال و راکد نیز استخراج شده و در حال مراوده برای رفع موانع تولید می باشیم.

انتهای پیام/60001

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش کشاورزی آذربایجان شرقی نادر عقیلی خبرگزاری فارس فارس تبریز بازگشت به چرخه تولید آب بخش کشاورزی کشاورزی استان برنامه ریزی موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد: تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی استان با هدف تحقق اهداف شعار سال به پایان رسید.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقای سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان، همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

وی تشریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقای سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان