Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی –

اتهاماتی که فرهاد قائمی علیه سرمربی تیم ملی والیبال مطرح کرده حواشی زیادی برای ولادیمیر الکنو در جهان والیبال به وجود آورده است.

پس از دخالت محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و دعوت از فرهاد قائمی برای حضور در اردوهای تیم ملی بدون اطلاع قبلی سرمربی، دامنه حواشی روز به روز بیشتر می‌شود.

دومین کنفرانس خبری الکنو روز دوشنبه برگزار شد و مربی روسی درباره نحوه دعوت فرهاد قائمی به اردوهای ملی شفاف سازی کرد اما ناگفته‌هایی را باقی گذاشت چرا که به واسطه یک دوست مشترک منتظر عذرخواهی فرهاد قائمی به دلیل اتهامات وارد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائمی که در مصاحبه خود مدعی شده بود الکنو نقش عروسک خیمه شب‌بازی را ایفا می‌کند که هیچ اختیاری ندارد و فقط به دنبال پول است پس از پایان کنفرانس خبری، با وجود شفاف سازی های صورت گرفته مبنی بر نحوه دعوتش به اردوی ملی از الکنو عذرخواهی نکرد.

قائمی شجاعت صحبت رو در رو نداشت و با آبرویم بازی کرد

ولادیمیر الکنو پس از شفاف سازی درباره نحوه دعوت دریافت کننده تیم ملی پاسخ صریحی به اتهامات فرهاد قائمی داد و تاکید کرد: در حالی که قائمی را به اتاقم دعوت کردم و رو در رو، مرد و مردانه درباره دلایل خط خوردنش از اردوی ملی صحبت کردیم (با یکدیگر دست دادیم و از هم خداحافظی کردیم) اما قائمی شجاعت صحبت رو در رو با مرا نداشت و در رسانه‌ها با آبرویم بازی کرد. قائمی می‌توانست اعتراضش را نسبت به نحوه دعوت به اردوی ملی و خط خوردنش مطرح کند اما او ترجیح داد به شخصیتم حمله کند.

با وجود شناسایی مقصر اما عذرخواهی نکرد

سرمربی تیم ملی ادامه داد: خبرنگاران، دوستان و بازیکنان سابقم از روسیه، ایتالیا و فرانسه و نقاط مختلف جهان با من تماس می‌گیرند و دلیل صحبت‌های قائمی را جویا می‌شوند. قصد داشتم در کنفرانس خبری پاسخ اتهامات قائمی و حمله او به شخصیتم را بدهم اما دوست واسطه‌ای گفت که قائمی پس از شفاف سازی عذرخواهی خواهد کرد در حالی که این اتفاق تا به امروز رخ نداد. کار ساده‌ای بود اگر قائمی پس از بیان حقایق در کنفرانس مطبوعاتی و شناختن مقصر، عذرخواهی می‌کرد اما این کار را انجام نداد.

انسان فقیری نیستم

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه با اشاره به صحبت‌های قائمی مبنی بر اینکه الکنو به دنبال پول است اظهار داشت: قائمی با آبروی ۳۰-۴۰ سال من در والیبال بازی کرد. من انسان فقیری نیستم و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. رقم قرار داد باشگاهی‌ام با تیم زنیت بسیار رقم بزرگی بود. حتی پیشنهاداتی داشتم که قابل مقایسه با رقم قرارداد ایران نبود اما پیشنهاد هدایت تیم ملی والیبال ایران را پذیرفتم چرا که هدف و انگیزه‌ام حضور در چهارمین المپیک بود.

از کره ماه نیامده‌ام

الکنو درباره سایر اتهامات از جمله اینکه او عروسک خیمه شب بازی است و هیچ اختیاری ندارد گفت: در تمام مدت حضورم در ایران و در تمام دوران حرفه‌ای کارم اجازه دخالت به هیچ کسی در تصمیماتم را نداده‌ام. خط زدن فرهاد قائمی نشان دهنده این امر است. قائمی با هماهنگی من به اردو دعوت نشد. از کره ماه نیامده‌ام و تجربیاتم در والیبال برای شناسایی یک بازیکن در شرایط ایده آل کافی است. با ورود یک بازیکن به سالن با نگاه متوجه خواهم شد که شرایط آمادگی او در چه حدی است.

المپیک شوخی نیست

وی در پایان گفت: قائمی در شرایطی نبود که در ۸ جلسه تمرینِ باقی مانده تا المپیک بتواند به شرایط ایده آل برسد. مگر المپیک شوخی است؟ مگر یک بازیکن می‌تواند در ۸ جلسه تمرین برای میدان بزرگی مانند المپیک آماده و به فرم ایده آل برسد؟ المپیک آزمونی نیست که قائمی با ۸ جلسه تمرین برای حضور در آن آماده شود.

سرمربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: راجع به همکاران گذشته‌ام در ایران قضاوتی ندارم چرا که برای آنها احترام قائل هستم. مدت زمان حضور کوتاهم در ایران نشان دهنده بسیاری از موارد از جمله اینکه هیچ کاره ترین مربی ایران نیستم می‌باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران خبر ویژه ولادیمیر آلکنو تیم ملی والیبال فرهاد قائمی نحوه دعوت شفاف سازی رو در رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 847432 برچسب‌ها ناصر کنعانی انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه کانادا

دیگر خبرها

  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • بزن بزن جدید در ورزش ایران؛ کتک زدن شدید داور وسط چمن | فیلم
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز