Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اختلاف میان سازمان سنجش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر سر نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ در حالی هنوز به نتیجه قابل ذکری نرسیده است که رئیس سازمان پژوهش از وجود اشکال در «طراحی ۳۷ سوال خارج از کتاب و اهداف درسی در کنکور سراسری» سخن می گوید و رئیس سازمان سنجش کشور در پاسخ، اعلام می کند که « بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور ایراد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای اخیر و پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعتراضاتی پیرامون سختی سوالات کنکور در رشته ریاضی و تجربی را شاهد بودیم که واکنش و موضع گیری مستقیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را نیز به همراه داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در روز نوزدهم تیرماه اعلام کرد که تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی هشت سوال، در رشته تجربی دو سوال و در رشته انسانی هم شش سوال بوده است. تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی نیز در درس ریاضی و رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: در درس ریاضی رشته ریاضی یک سوال، در رشته تجربی دو سوال بوده است. اگر مسئولان سازمان سنجش می خواهند موضوع اثبات شود ما اعلام کردیم که کارگروه تشکیل دهید تا کارشناسان ذیربط در آنجا حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه کنند.

این در حالی است که امروز، خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور در مصاحبه ای گفته است: دوستانی که ادعای مشکل‌دار بودن سوالات کنکور را دارند صرفا در رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان می‌کنند. بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تماسی با ایسنا در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که «روز یک شنبه، بیستم تیرماه، نامه‌ای با شماره ۱۰۱/۱/۵۷۰۰ به سازمان سنجش ارسال و نظرات مطروحه پیرامون سوالات دروس شیمی، ریاضی، فارسی و ریز سوالات برای آن سازمان قید شده است و این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است».

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوالات کنکور سازمان سنجش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی رئیس سازمان سازمان سنجش رشته ریاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد

دفترچه سوالات اختصاصی گروه های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبان آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه رقابت کردند.

رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز می‌شود.

دفترچه سوالات اختصاصی گروه های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند