Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آقای سیف الله ابوترابی در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، افزود: از مجموع جمعیت ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفرکارت صادره شده که حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل تأمین نشدن اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده کارت، تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده است و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل صدور کارت‌ها حل شود.

وی در رادیو گفتگو با ابراز خوشبختی از اقبال مردم به گرفتن کارت هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت هوشمند را کاربردی کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103034 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی مطرح کرد: ورود برخی افراد با سگ به پارک‌ها به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ که حتی مشاهده آنها برای برخی رعب آور است موجب آزار مردم می‌شود، بنابراین رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، اظهار کرد: سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها یکی از رفتارهای غلط است که ضمن ایجاد نگرانی برای مردم در برخی مواقع موجب بروز حادثه نیز شده است.، بنابراین باید این امر در پارک‌ها ممنوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج سگ گردانی را نوعی ضد ارزش دانست و یادآور شد: علاوه بر ورود افراد به همراه سگ به پارک‌ها و عدم رعایت موارد مربوطه، حتی بوستان‌ها به محلی برای خرید و فروش سگ تبدیل شده‌اند.

کد خبر 6090971

دیگر خبرها

  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است