Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ضیائیان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی را ۲۳ هزار و ۷۶۳ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ۱۸ هزار و ۶۵ هکتار به کشت آبی و ۵ هزار و ۶۹۸ هکتار به کشت دیم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به گرمای زودرس هوا و کاهش شدید نزولات جوی، برداشت گندم زودتر از سال‌های گذشته در استان آغاز شد، بیان داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی مزارع دیم گندم با خسارت ۱۰۰ درصدی و مزارع آبی گندم نیز با خسارتی بالای ۳۰ درصد در تولید مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین سطح زیرکشت گندم مربوط به شهرستان قاینات با ۳ هزار و ۲۳۵ هکتار و کمترین سطح زیرکشت مربوط به بیرجند با ۲۵۰ هکتار است

 

مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان قاینات با ۳ هزار و ۲۳۵ هکتار و کمترین سطح زیرکشت مربوط به بیرجند با ۲۵۰ هکتار است و کار برداشت گندم به وسیله ۸۲ دستگاه کمباین بومی، ۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۹۶ دستگاه دروگر در سراسر استان انجام می‌شود.

خرید تضمینی گندم تا شهریور

ضیائیان‌احمدی با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از اردیبهشت‌ماه در استان آغاز شده و تا پایان فصل برداشت(شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

وی نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 5 هزار تومان اعلام و مطرح کرد: ۱۵ مرکز خرید تشکل‌های تعاون روستایی در ۹ شهرستان و ۲ مرکز مکانیزه خرید در بیرجند و قاین متعلق به اداره‌کل شرکت غله و بازرگانی دولتی ایران نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام می‌کنند.

در پایان هر روز فهرست خرید گندم را به بانک کشاورزی ارسال می‌کنیم تا به موقع و به صورت نقدی پول کشاورزان واریز شود

 

مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراکز خرید روزانه از ساعت ۷ تا ۱۷ هر روز آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، اضافه کرد: در پایان هر روز فهرست خرید گندم را به بانک کشاورزی ارسال می‌کنیم تا به موقع و به صورت نقدی پول کشاورزان واریز شود.

پرداخت ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران

ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال است که از این میزان ۱۱۹ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال به حساب کشاورزان واریز شد

 

ضیائیان‌احمدی از خرید تضمینی ۲ هزار و ۶۰۰ تن گندم در قالب ۷۱۱ محموله خبر داد و گفت: ارزش ریالی این محموله‌ها ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال برآورد شده که از این میزان ۱۱۹ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال از پول گندم‌های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است، مطرح کرد: تلاش می‌شود در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سال زراعی گذشته ۶۵ هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم استان برداشت شد که امسال به‌دلیل بارش‌های کم، برداشتی از مزارع دیم نداشتیم و پیش‌بینی ما برای برداشت از مزارع آبی ۴۳ هزار تن است.

ضیائیان‌احمدی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن گندم توسط تشکل‌های تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شد، خطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی گندم گندم زار مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید تضمینی گندم خشکسالی بیرجند برداشت گندم خرید گندم خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی کشت دیم گندم دیم خرید تضمینی گندم کشاورزان واریز ضیائیان احمدی خراسان جنوبی سطح زیرکشت تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند

ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص بروز بیماری در مزارع سیب زمینی هشدار داد و گفت: کشاورزان اگر در مزارع خود آب‌ماندگی دارند حتماً برای خروج آن از سطح مزارع اقدام کنند زیرا رطوبت بیش از حد باعث پوسیدگی غده سیب زمینی می‌شود.

علی اکبر مهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشاورزان گلستانی در مجموع امسال ۳۸۰ هزار هکتار گندم، ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا، ۸۵ هزار هکتار جو، ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سیب زمینی، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندر قند، هزار و ۵۰۰ هکتار باقلا، هزار و ۳۰۰ هکتار نخودفرنگی و ۷ تا ۱۰ هزار هکتار محصولات پاییزه علوفه‌ای در مزارع خود کشت کرده‌اند.

وی در خصوص میزان خسارت زنگ زرد در مزارع گلستان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های ترویجی جهاد کشاورزی و سم پاشی‌هایی که کشاورزان در مزارع خود داشتند، بیماری زنگ زرد تا حدود زیادی کنترل شده ولی حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم مناطق شرق استان و کوهستانی که تازه در مرحله پنجه زنی و ساقه دهی هستند در مراحل بعدی امکان درگیری با بیماری زنگ زرد را دارند که در آن مناطق نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن گندم، ۱۰۰ هزار تن کلزا، ۱۶۰ هزار تن جو، ۱۴۰ هزار تن سیب زمینی و ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن چغندر قند از سطح مزارع گلستان برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سم پاشی اولیه تاکنون در بیش از ۹۰ درصد اراضی زیر کشت سیب زمینی معادن ۴ هزار و ۸۰۰ انجام شده است، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد سطح کشت سیب زمینی در استان گلستان رقم جیلی است که این رقم سیب زمینی و به طور کلی ارقام دیررس‌تر نسبت به بیماری بادزدگی مقاوم‌تر هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه میزان درجه هوا نسبت به بلند مدت و سال قبل بیشتر شده که به موجب آن زمان رسیدگی گندم جلو افتاده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال گندم در مزاع شمال گلستان ۱۰ روز زودتر از سال‌های قبل برداشت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم