Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عباس نوروزی روز چهارشنبه اظهار داشت: قلعه بخش شمیل  از توابع شهرستان بندرعباس از نظر تاریخی و ویژگی معماری دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: قلعه شمیل متشکل از قلعه و دستکند است و با توجه به اینکه عموم قلعه‌های هرمزگان بدون دستکند هستند این بنا در نوع خود منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تأکید کرد: براساس پژوهش‌های انجام شده این بنا در چندین دوره مورداستفاده قرارگرفته و احتمال دارد قدمت آن به بیش از دوره صفوی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی یادآور شد: نوع معماری قلعه متشکل از قلعه و دستکن بوده و کاربری دفاعی و سکونتگاهی داشته است، دستکن ها حفره‌هایی غار مانند برای سکونت یا نگهبانی و امور دفاعی در صخره ها بوده اند.

به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، تفاوت دستکن شمیل با سایر دستکن های هرمزگان در دارا بودن برج نگهبانی است.

قلعه شمیل در ۸۶ کیلومتری شمال شرق بندرعباس در بخش شمیل بندرعباس قرار دارد.

برچسب‌ها آثار تاریخی هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آثار تاریخی هرمزگان میراث فرهنگی آثار تاریخی هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه