Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی اسدی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن عذرخواهی از مردم بابت اعمال خاموشی‌های اخیر، اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام، یک‌میلیون و ۷۳۰ هزار مشترک دارد که اگر هر مشترکی به اندازه یک لامپ ۱۰۰ واتی صرفه‌جویی کنند یعنی چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که به بخش صنعت و تولید کمک شایانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در  توضیح دلایل قطعی برق، گفت: چرخه تولید و تبدیل انرژی به چند روش است که یکی از آن‌ها تولید ۱۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های آبی است که با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی ،صنعت برق در این بخش با چالشی جدی مواجه شده اشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ادامه داد: برق منطقه‌ای غرب هم، ۲ نیروگاه آبی، سیمره با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و دارایان با ظرفیت تولید ۲۱۰ مگاوات دارد که طی این دو ماه اخیر تولیدی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: حدود 14 نیروگاه بزرگ و کوچک در سطح منطقه داریم که خوشبختانه تمام این نیروها به جزء دو نیروگاه آبی کاملا در مدار تولید هستند و در تلاش هستیم حتی به صورت لحظه‌ای یک واحد نیروگاهی از مدار خارج نشود.

اسدی تصریح کرد: با توجه به مصوبات شورای امنیت ملی و هیأت دولت از ۱۰ روز پیش برنامه‌ها و تصمیماتی در سطح کشور در خصوص محدود کردن فعالیت صنایع در زمان پیک مصرف اتخاذ شد که با اجرای آن، هم‌اکنون خاموشی خانگی تقریبا به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: پیک مصرف از ساعت ۱۲ ظهر شروع می‌شود تا ساعت ۲۱ شب ادامه دارد که در این پروسه زمانی فعالیت بخشی از صنایع استان‌های غرب کشور را محدود کردیم که خوشبختانه با همکاری خوب مردم و صنایع از دو روز گذشته هم صنایع شروع به فعالیت کردند.

اسدی به بحث ماینرها و استخراج رمز ارزها در این وضعیت بحرانی برق کشور هم اشاره‌ای داشت و فعالیت آن‌ها را یک خیانت به کشور دانست و گفت: ۲۰ تیرماه غرب کشور ۲۰ درصد رشد بار داشته در حالی که طی سال‌های گذشته رشد بار حداکثر ۵ درصد بوده، این بخشی به گرمای هوا و استفاده مشترکان و بخشی هم به ماینرها برمی‌گردد که از طریق مسائل فنی و مصرف برق فعالیت آن‌ها پیگیری و با حمایت دستگاه انتظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی در پایان در خصوص صادرات برق، خاطرنشان کرد: شبکه برق کشور یک شبکه سراسری است و تولیدات تمام نیروگاه‌ها به شبکه سرریز می‌شود، قبلا صادرات به عراق داشتیم اما از نیمه اول خردادماه با دستور هیأت دولت و وزیر نیرو، صادرات به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق صادرات کرمانشاه نیروگاه علی اسدی برق غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد