Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییر خاصیت ژنتیکی ویروس‌ها در طول زمان یک پدیده طبیعی در دنیا محسوب می‌شود و همه ویروس‌ها ازجمله SARS-CoV-2 در طول زمان تغییراتی را نشان می‌دهند. در بیشتر مواقع این تغییرات (واریانت‌های جدید) تأثیر زیادی در ویژگی‌های اصلی ویروس نخواهند داشت، اما در موارد کمی می‌توانند برخصوصیات اصلی ویروس ازجمله سرعت انتشار، شدت ایجاد بیماری، تأثیر واکسن‌ها و داروهای درمانی و حتی ابزارهای تشخیصی تأثیرهای متفاوتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ براساس اعلام کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 وزارت بهداشت، اگرچه در موارد زیادی تغییرات ایجادشده در واریانت‌های جدید نگران‌کننده نیست اما در بعضی موارد نادر ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد نماید، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت با همکاری شبکه‌ای از افراد متخصص و محققین از ابتدای ژانویه 2020 به بررسی و ارزیابی سیر تغییرات و تکامل ویروس SARS-CoV-2 پرداخته است.

در گزاره برگ شماره 37 کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-19 وزارت بهداشت، ضمن اشاره به آخرین وضعیت و پراکندگی واریانت‌های کووید-19 در دنیا، به توصیف مشخصات واریانت دلتا در سراسر جهان، توزیع جغرافیایی و علائم آن می‌پردازد. در انتها سعی شده است توصیه‌های لازم برای پیشگیری و مراقبت از ابتلا به این ویروس، مطابق با اطلاعات منتشرشده در دنیا (سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و مقالات علمی) ارائه شود.

این گزاره برگ در فایل پیوست قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واریانت دلتا واریانت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا