Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «علی اکبر مویدی» افزود: از مهرماه امسال دانشجویان رشته کشاورزی در مقطع لیسانس پیش از فارغ اتحصیل شدن، یک دوره شش ماهه آموزش عملی در مزارع یا واحدهای تولیدی مانند واحد مرغداری یا گاوداری خواهند دید.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: این اقدام با هدف کسب مهارت و تجربه دانشجویان کشاورزی پیش از فارغ التحصیل شدن و ورود به فعالیت های کشاورزی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ماده (۲۳) قانون نظام بهره‌وری کشاورزی، دست اندرکاران را ملزم کرده که تمام دانشجویان رشته کشاورزی قبل از آن که در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شوند به مدت شش ماه در مزارع یا واحدهای تولیدی کشاورزی کاروزی کنند.

مویدی ادامه داد: این قانون تاکنون اجرا نشده بود، اما ما توانستیم با برنامه ریزی و هماهنگی با وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در راستای اجرایی شدن این ماده قانونی اقدام کنیم.

وی گفت: در سال گذشته به منظور کارورزی دانشجویان رشته کشاورزی، تفاهمنامه ای میان وزیر جهاد کشاورزی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهارداشت: پس از امضای این تفاهمنامه، سامانه ای را در این سازمان ایجاد کردیم و مکان ها و مزارع برای حضور دانشجویان و آموزش های عملی آنان، شناسایی شده است.

وی گفت: تجربه نشان داده فارغ اتحصیلانی که در رشته کشاورزی کار عملی نکرده اند، هنگامی که وارد فعالیت های کشاورزی می شوند، شکست می خورند.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اکنون ۱۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی در کشور وجود دارد که برای هر کدام از این مراکز یکی از محققین استان به عنوان «محقق معین» تعیین شده و کشاورزان مستقیم با این مرکز جهاد کشاورزی که خط مقدم وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند، در ارتباط هستند.

این مراکز بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کارشناس کشاورزی و مروج دارند که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند و ۳۰۰ دستگاه ماشین دو کابینه در اختیار آنها قرار گرفته است؛ همچنین حدود ۳۵۰۰ دستگاه کامپیوتر پیشرفته به این مراکز ارسال شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کاظم خاوازی آموزش و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی رشته کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی (طرح مرجع و ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ و ترویج عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه) با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

توانمندسازی در پاسخگویی به شبهات حجاب و شیوه‌های مواجهه و مناظره، آموزش شیوه‌های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبان و روش‌های نوین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف از موضوعات این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهینامه و ادامه دار بودن آموزش در سطوح بالاتر (تکمیلی و تخصصی) و شرکت در عملیات‌های روشنگری و تبیین بعد از قبولی در آزمون علمی و کسب امتیاز عملی است.

اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ برگزار می‌شود. این دوره ۸ ساعت حضوری به همراه ۸ ساعت مجازی در سایت دانشگاه مجازی تخصصی عفاف است.

کد خبر 6088994 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی