Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین گروسی ظهر امروزدر حاشیه ی نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد اروند که در محل سالن همایش های این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحدهای تولیدی فراوانی در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از محدوده منطقه آزاد اروند در قالب شهرکهای صنعتی واقع شده اند (اندکی بیش از وسعت جزیره کیش) که جزو بزرگ ترین شهرکهای صنعتی کشور محسوب می شود و لذا نیاز به یک توجه ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان و مدیرکل صمت به عنوان رییس و دبیر جلسه افزود: امروز و در جلسه ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد اروند مشکلات واحدهای تولیدی از زبان خود صاحبان تولید و فعالان اقتصادی مطرح و سپس موارد  بررسی و اقدامات لازم مصوب می شد.

وی تصریح کرد: مصوبات جلسه ی امروز قانونی است و هرکسی از آن ها تخطی کند بایستی مورد پیگرد قرار گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: این جلسه به طور معمول در مرکز استان تشکیل می شود اما از استاندار و مسئولان ستاد خواستیم تا این جلسه در منطقه تجاری و صنعتی اروند تشکیل شود و بر همین اساس امروز ۱۶ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی که با دستگاه های اجرایی مختلف ازجمله بانک ها، آبفا، تامین اجتماعی و برق مشکل داشتند توسط صاحبان شان مطرح شد و پس از بررسی و رسیدگی مصوب و مقرر شد تا در یک فرصت زمانی مشخص مرتفع شوند.

*ضرورت تفویض اختیارات دستگاهها به مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند برابر قانون

گروسی، با گلایه از اینکه چرا بایستی این همه مسئول اعم از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران کل و غیره برای  رسیدگی به ۱۶ پرونده مدت زمان زیادی وقت بگذارند تا رفع شود گفت: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی مناطق آزاد صنعتی و تجاری تکلیف صنایع و واحدهای تولیدی به وضوح و روشنی قید شده و تمام دستگاه های اجرایی به غیر از دستگاه های انتظامی و امنیتی که با تولید و صنعت سر و کار دارند مکلفند تا اختیاراتشان را به مدیریت منطقه آزاد تفویض کنند تا نیازی به گرفتن وقت دیگر مسئولان در چنین جلساتی نباشد و تصمیم گیری ها نیز صحیح، صریح و سریع اتخاذ شود. به جای اینکه نمایندگان وقتشان در چنین جلساتی گرفته شود بایستی سرمنشأ را درست کنند و آنهایی که تخطی کردند و قانون را زیر پا گذاشته اند را متقاعد کنند، در جاهایی که تفویض اختیار شده کارها به سرعت پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

*لزوم اجرای کامل قانون مناطق آزاد در اروند برای رفع موانع و رونق کسب و کارها

وی ابراز امیدواری کرد تا با از اجرای درست قانون مناطق آزاد در اروند شاهد سرعت بخشی به رفع موانع تولید و رونق کسب و کار و صادرات کالاها از منطقه باشیم.

به گفته ی وی؛ اگر قانون مناطق آزاد به طور کامل در اروند اجرایی شود بسیاری از مشکلات امروز واحدهای تولیدی و صنعتی دیگر وجود نخواهد داشت.

*طبق قانون گمرک موظف به استقرار در مبادی خروجی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موانع موجود در منطقه به جهت پیشبرد اهداف اصلی این سازمانی افزود: در ابتدای آغاز کار در اروند چند مانع داشتیم یکی عدم استقرار گمرک در مبادی خروجی بود که طی جلساتی که با گمرک داشتیم موظفند طبق قانون اختیارات را به مدیران مناطق آزاد دهند.

گروسی از ثبت سفارش به عنوان دیگر موانع فعالیت در منطقه آزاد اروند یاد کرد و اظهار کرد: با کمک دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همکاری نمایندگان مجلس موضوع ثبت سفارش در دیوان عدالت اداری لغو شد که انتظار می رود در روزهای آینده اجرایی شود.

*رفع ممنوعیت ورود کالای همراه مسافر از بندر خرمشهر

وی با اشاره به ممنوعیت ورود ته لنجی و کالای ملوانی تحت عنوان کالای همراه مسافر از بندر خرمشهر تصریح کرد: در جلساتی که با گمرک و بندر داشتیم ممنوعیت ورود کالای همراه مسافر برداشته شد و لذا اعلام می کنم کسانی که فعال و دارای امکانات در این عرصه هستند تحت اقدام به ورود کالا از بندر خرمشهر کنند.

وی یادآور شد: در سال تولید، رفع موانع و پشتیبانی ها به دنبال آنیم تا با کمک دستگاههای اجرایی پیگیر تنقیح قوانین، برداشتن قوانین مزاحم و روانسازی و اجرای کامل قوانین  مناطق آزاد در اروند شویم تا کشور ما از لحاظ سهولت کسب و کار دارای رتبه قابل قبولی شود.

*سیستم شفاف سازی عملکرد منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال جاری به جدیت پیگیر شفاف سازی هستیم بر همین اساس سیستمی را طراحی می کنیم تا عملکردهای سازمان اعم از مناقصه ها، مزایده ها، حقوق پرسنل و دیگر موارد در این سایت به سهولت قابل دید باشد.

گروسی؛ با بیان اینکه از مردم منطقه خواهان همفکری و کمک به جهت اولویت بندی مسائل هستیم، افزود: فضای سبز و مبلمان شهری قابل قبول و در شان مردم و جایگاه شهدای والا مقام منطقه نیست. در بحث نظافت و فضای سبز بایستی منظر شهری قابل قبول شود تا نه تنها از دیگر مناطق آزاد عقب تر نباشیم بلکه از آنها یک گام جلو تر نیز باشیم زیرا این منطقه به برکت خون شهدایش قداست دارد.

48

کد خبر 1535184

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد اروند کالای همراه مسافر واحدهای تولیدی بندر خرمشهر ممنوعیت ورود مناطق آزاد رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۴ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۵ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۹ متر بر ثانیه و ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم