Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@10:18:39 GMT

نتایج انتخابات مجلس بلغارستان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۷۳۵۳

نتایج انتخابات مجلس بلغارستان اعلام شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کمیسیون مرکزی انتخابات بلغارستان همچنین اعلام کرد که حزب "شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان" (GERB) به رهبری «بویکو بوریسوف» نخست وزیر پیشین با کسب ۲۳.۵۱ درصد آرا یعنی ۶۴۲ هزار و ۱۶۵ رای و پس از آن حزب سوسیالیست بلغارستان با ۱۳.۳۹ درصد آرا یعنی ۳۶۵ هزار و ۶۹۵ رای در این انتخابات بیشترین آرای رای هندگان را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اتحاد دموکراتیک بلغارستان با کسب ۱۲.۶۴ درصد آرا (۳۴۵ هزار و ۳۲۹ رای)، جنبش حقوق و آزادی‌ها با کسب ۱۰.۷۱ درصد (۲۹۲ هزار ۴۳۹ رای) و ائتلاف "برخیز! مافیا بیرون! " با کسب ۵.۰۱ درصد آرا از دیگر احزابی هستند که می‌توانند در ترکیب جدید پارلمان بلغارستان شرکت داشته باشند.

در این انتخابات ۶ هزار و ۴۸ نامزد پیشنهادی از ۱۵ حزب و ۸ ائتلاف و دو حزب مستقل برای یک دوره ۴ ساله برای ورود به ترکیب جدید پارلمان رقابت کردند.

پارلمان بلغارستان ۲۴۰ کرسی دارد.

پس از ناموفقیت بودن ترکیب پارلمان بلغارستان بعد از انتخابات پارلمانی قبلی که در ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شده بود، انتخابات زود هنگام پارلمانی برای انتخاب نمایندگان جدید در روز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.

«بویکو بوریسوف» نخست وزیر پیشین پس از برگزاری انتخابات پارلمانی چهار آوریل امسال (۱۵ فروردین) به دلیل بروز جدایی و اختلافات در میان نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی نتوانست دولت تازه‌ای را تشکیل دهد.

بلغارستان که در سال ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست هنوز فقیرترین کشور عضو این اتحادیه به شمار می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا انتخابات مجلس بلغارستان نتایج انتخابات کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا درصد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟