Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی/ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و سازمان تأمین اجتماعی، یکی از مطالبات دیرینه و بحق آنها در طی دو دهه اخیر بود که سرانجام پس از 14 سال، با حمایت دولت از مردادماه سال ۹۹ برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و به فاصله دو ماه بعد از آن، از مهرماه سال گذشته برای بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا در‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «ایران»، تا پیش از این میزان حقوق بازنشستگان در مقایسه با شاغلین فاصله زیادی داشت به‌طوری که  خیلی از بازنشستگان اظهار می‌داشتند حقوق آنان با توجه به نرخ تورم و وضعیت اقتصادی فقط کفاف اداره 10روز از زندگی آنان را می‌دهد. آنها تأکید داشتند برای حل این مشکل مسئولان دولت باید ماده 30 برنامه ششم توسعه را اجرا کنند تا از این طریق سطح معیشت و قدرت خرید بازنشستگان افزایش و بهبود یابد. لذا این مطالبه پس از مذاکرات و نشست‌های متعددی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از تابستان سال 99 در دستور کار دولت قرار گرفت به‌طوری که مقرر شد با اجرای طرح همسان سازی  حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز خودشان افزایش یابد. این اقدامات و پی‌گیری‌ها موجب شد تا در طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان،  بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته کشوری و لشکری  و در سازمان تأمین اجتماعی نیز نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از مزایا و افزایش حقوق برخوردار شوند.
همچنین گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، اجرای متناسب‌سازی در سال ۹۹ و تداوم آن در سال ۱۴۰۰ بر‌اساس منابع مندرج در قانون برنامه و بودجه بوده و آمارها بیانگر آن است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طی سال ۹۹ رشدی در حدود ۴۵ درصدی و رضایتمندی بازنشستگان را در پی داشته است.
ضمناً متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال مجموعاً ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در همین دوره، ناشی از اجرای طرح همسان‌سازی مجموعاً ۱۳۸ درصد افزایش یافته است. گفتنی است با توجه به اجرای متناسب‌سازی از مهرماه سال 1399 منابع لازم برای تداوم متناسب‌سازی نیز در لایحه بودجه 1400 منظور شده است که با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال 1400 و لحاظ 130هزار میلیارد تومان تداوم متناسب‌سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجراست.
گفتنی است در‌خصوص بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز بر‌اساس بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم متناسب‌سازی از سال 98 کلید خورد و برای نخستین بار با مشارکت جدی شرکای اجتماعی صورت گرفت، البته موانعی برای اجرای متناسب‌سازی وجود داشت که از جمله آنها می‌توان به قانون بودجه 99 اشاره کرد که بر این اساس قرار شد برای سال 99، رقمی معادل 50 هزار میلیارد تومان بابت رد دیون دولت تخصیص یابد که در یک مرحله 39 هزار میلیارد تومان آن محقق شد. البته بر‌اساس اعلام معاون سازمان تأمین اجتماعی زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد 99 عملیاتی شد رضایتمندی بازنشستگان را به دنبال داشته است لذا این کار در سال 1400 نیز تداوم یافت و اعتبار خوبی در بودجه 1400 تصویب شد تا مرحله دوم متناسب‌سازی اجرا شود به‌طوری که 89 هزار میلیارد تومان بابت دیون معوقه دولت به تأمین اجتماعی در بودجه پیش‌بینی شده است. لازم به توضیح است بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی پس از اجرای متناسب‌سازی بین 3میلیون و 900 تا 4میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.
در همین رابطه، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد و مشکلات زندگی ۳میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برطرف شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شریعتمداری  افزود: دریافت خدمات پزشکی برای بیمه شدگان بالای ۶۰ سال سازمان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های غیر تأمین اجتماعی هم رایگان شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال دیگر هیچ بدهی به شستا ندارد و از طریق منابع نقدی و غیر نقدی بدهی خود را پرداخت کرده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هزار میلیارد تومان اجرای متناسب سازی کشوری و لشکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.

داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟