Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه دستان زیادی از طریق شرکت شستا در جیب کارگران رفته و شرکت شستا حیاط خلوت بسیاری از افراد شده است، گفت: ماهانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان پرداختی هیئت مدیره شستا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، علی راستگو بعد از ظهر امروز در نشست مشترک نمایندگان کارگری با مدیران سازمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه  تمامی مدیران تامین اجتماعی استان فارس همکاری خوبی با جامعه کارگری دارند و مشکلات ما کشوری است، اظهار داشت: دستان زیادی از طریق شرکت شستا در جیب کارگران رفته و شرکت شستا حیاط خلوت بسیاری از افراد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت، کارخانه و یا کارگاه‌های زیادی زیرمجموعه شرکت شستا است که هرکدام10 نفر هیئت‌مدیره با حقوق هنگفت دارد که ماهانه 2 تا 3 هزار میلیارد تومان پرداختی آنها می‌شود، گفت: با وجود این هزینه‌های هنگفت در پرداختی به هیئت مدیره‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین اجتماعی، دفترچه کاغذی بیمه کارگران را حذف کردند این وضعیت باعث شده که قشر کارگری و به خصوص بازنشستگان برای بیمه تکمیلی دچار مشکل شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با تاکید بر اینکه قبل از حذف دفترچه‌های کاغذی باید زیرساخت‌های این موضوع تامین می‌شد تا این کار به قیمت افزایش هزینه کارگران تمام نشود، خاطرنشان کرد: 8 سال است که با پزشک خانواده درگیریم وحالا حذف دفترچه درمان باعث دردسر شده و بسیاری از درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها،آزمایشگاه‌ها برای دریافت هزینه‌های درمان از بیمه‌های تکمیلی رسیدی به کارگران و بازنشستگان ارائه نمی‌دهند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون الزام تامین اجتماعی هزینه درمان افراد در بیمارستان‌های ملکی و غیرملکی باید از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شود این در حالی است که تاکنون این اتفاق نیفتاده و در بیمارستان‌های غیرملکی تمامی هزینه‌های درمان بر دوش کارگران و بازنشستگان است.

راستگو با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل کسری بودجه قادر به تامین این هزینه‌ها نیست خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت بدهی 360 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا بسیاری از هزینه ‌ای کارگران از جمله هزینه درمان، قابل تامین است ولی دولت نه تنها کمکی به ما نکرده بلکه پول خودمان را هم بر نمی‌گرداند .

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است اما به دلیل اینکه مدیران آن توسط دولت انتصاب می‌شوند نمی‌توانند آنگونه که باید پیگیری حقوق‌ ما باشند، گفت: شورای عالی تأمین اجتماعی توسط هیئت امنای 15 نفره که 7 نفر آن وزرای دولت هستند  اداره می‌شود و نماینده کارگران در این هیئت امنا چطور می‌تواند از حق کارگر دفاع کند؟.

راستگو با بیان اینکه بعد از 30 سال پرداخت حق بیمه مستمری 4 میلیون تومانی به کارگر پرداخت می‌شود که با این تورم سرسام‌آور هزینه یک زندگی را اداره نمی‌کند، گفت: هیچگاه حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با تورم افزایش پیدا نکرده از نمایندگان مجلس درخواست داریم شکاف بین تورم و حقوق کارگان و مستمری بازنشستگان را پر کنند ما 60 درصد خط فقر هم حقوق ومستمری دریافت کنیم راضی هستیم اما آنچه دریافت می‌کنیم 30 درصد خط فقر هم نیست.

مشاغل مزاحم در شهرکرد ساماندهی شوند؛ خانه کارگران تعیین تکلیف شوددبیر خانه کارگر ‌اسلامشهر: واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی ‌تبعات منفی برای کارگران به همراه داشتنماینده کارگران: آقای وزیر به فکر مطبخ خانه کارگران هم باشید

رئیس اتحادیه زنان کارگر استان فارس نیز در این نشست خواستار حذف میهمان‌های ناخوانده از سر سفره کارگران شد و گفت: حضور افراد غیر مرتبط با سازمان تامین اجتماعی بر سر سفره‌ای که با پول کارگران پهن شده تضعیف حقوق این قشر مظلوم است.

زهرا درویشی با بیان اینکه بازنشستگان به دلیل تنگناهای معیشتی، رفاهی و درمانی مجبورند برای احقاق حقشان خود دست به تجمع بزنند گفت: کارگران دیروز،بازنشستگان امروز در حقیقت مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی هستند که بازنشسته کارگری هستند که نباید کاری کرد که این افراد برای احقاق حقوقشان به کف خیابان‌ها بیایند.

وی با بیان اینکه وزیر و وکیل برای سرمایه کارگران تصمیم می‌گیرند تاکید کرد: این روزها مثل گذشته نیست که کارگران از اقشار ضعیف و کم دانش باشند در حال حاضر کارگران از همه قشر از ضعیف تا مرفه عضو سازمان تامین اجتماعی هستند و عمدتا افراد تحصیل کرده با مدارج عالی لیسانس تا دکترا هستند این در حالی است که رفتارها با این قشر زحمتکش در شأن آنها نیست.

درویشی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای صندوق تامین اجتماعی شود تاکید کرد در خانه کارگر بارها به مشاوره پرداخته ام و دیده‌ام مسایل ناشی از کمبود درآمد کارگران منجر به آسیب‌هایی همچون طلاق، فساد، اعتیاد و غیره شده است اتفاقاتی که مسئولین همگی زیر دین کارگردان هستند.

وی با بیان اینکه شعار هفته تامین اجتماعی "نیاز امروز، پشتیبانی فردا" است افزود: متاسفانه در حال حاضر تامین اجتماعی نه تنها نتوانسته نیاز امروز را برطرف کند و بلکه نمیتوان به آن به عنوان پشتوانه  فردا تکیه کرد.

انتهای پیام/422/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی خانه کارگر هیئت مدیره شرکت شستا هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری