Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز گرچه در حال حاضر در بسیاری از کشورها گونه «دلتای» کروناویروس به گونه‌ی غالب بدل شده است، اما گونه‌ی بتا که در ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد، هنوز در حال گردش است و دارای جهش‌هایی است که باعث واگیرتر شدن و سخت‌تر شدن پیشگیری از آن نسبت به گونه ابتدایی ویروس سخت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی این پژوهشگران بر روی بیش از ۱.۵ میلیون بیمار نشان داد در  موج دوم پاندمی کرونا در آفریقای جنوبی هنگامی که گونه بتا غالب بود، حتی پس از در نظر گرفتن عوامل خطرساز در بیماران و میزان ازدحام بیمارستان‌ها، افراد مبتلا در این موج نسبت به افراد دچار عفونت در طول موج اول با احتمال بیشتری نیاز به بستری شدن پیدا کرده بودند.

به علاوه، بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ در موج دوم کرونا نسبت بیمارن بستری‌شده در موج اول به میزان ۳۱ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند.

این پژوهشگران که یافته‌هایشان را در ژورنال Lancet Global Health منتشر کرده‌اند، نمی‌دانستند که هر کدام از این بیماران به کدامیک از گونه‌های ویروس مبتلا هستند، بنابراین مجبور شدند از دوره‌های موج اول و دوم بیماری در آفریقای جنوبی به عنوان جایگزین نوع گونه ویروس استفاده کنند.

آنها قصد دارند در ادامه کارشان به طور مشابهی با مقایسه موج سوم شیوع کرونا در آفریقای جنوبی با دو موج اول، تلاش کنند دریابند آیا گونه‌ی دلتای کروناویروس (گونه غالب در موج سوم) با خطر بیشتر مرگ بیماران همراهی دارد یا نه.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با واریانت‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس جدید (سارس-کوو-۲) کد خبر 614550 برچسب‌ها كروناويروس آفریقای جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی موج اول گونه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) می‌گوید که آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به شدت هولناک است.

فیلیپ لازاینی، کمیسر عالی آنروا در گفت‌وگوی اختصاصی با تاس تاکید کرد: در شرایط جنگی، رسیدن به عدد دقیق بسیار دشوار است اما معتقدم ارقام (اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۳۴ هزار شهید) درباره میزان کشته‌شدگان (شهدا) در غزه، تصور نسبتا منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است.

وی افزود: کشتن(به شهادت رساندن) بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف ۶ ما، بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که در بین آنها ۱۳ هزار کودک وجود دارد. این را هم می‎‌دانیم که شمار کودکان کشته شده (شهید) در غزه در ۶ ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است!

لازارینی تاکید کرد: بنابراین موضوع هم از لحاظ آماری و هم از حیث سطح ویرانی، بی‌سابقه است. امروز اگر به تعداد کارمندان آنروا که در نوار غزه کشته شده‌اند (۱۸۰ نفر) دقت و آن را با شمار کارمندان ما در غزه یعنی ۱۳ هزار نفر مقایسه کنیم و سپس به شمار کشته‌شدگان در سراسر نوار غزه نگاهی بیندازیم و آن را با کل جمعیت در مقام مقایسه قرار دهیم، کمابیش به نسبت مشابهی دست خواهیم یافت.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت که عدد ۳۴ هزار(شهید)، اغراق‌آمیز نیست، تصریح کرد: آمار کشته‌شدگان (شهدا) قطعا در همین بازه است و حتی مطمئن نیستم که آیا این رقم افرادی که زیر آوار مانده‌اند را در برمی‌گیرد یا خیر زیرا در اکثر مواقع، شمار کشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ثبت و گزارش می‌شود. بنابراین متاسفانه باید بگویم که نسبت اعلام‌شده، شاید به واقعیت نزدیک باشد. این رقم می‌تواند بیشتر باشد. همچنین باور دارم که این ارقام، اغراق‌آمیز نیست.

کد خبر 6090694

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت