Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:20:56 GMT

برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در پیشوا تبیین شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۹۲۳۷

برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در پیشوا تبیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا نجفی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته عفاف و حجاب بر اساس اهمیتی که در دین مبین اسلام و تشیع دارد جز موضوعات اجتماعی بسیار مهم و جاری در برنامه‌های ما است است، اقدامات و برنامه‌های بسیج پیشوا در هفته عفاف و حجاب را تبیین کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات محوری امسال در شهرستان تریبون آزاد است و مسائل و موضوعات در جامعه به صورت عمومی مورد نقد و بررسی و تشریح قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) افزود: عفاف و حجاب دو مقوله بسیار مهم است که هم مردان و هم زنان برخلاف این که در ظاهر هم نگاه اولیه به بانوان و زنان جامعه است ولی مطلبی است که می‌توانیم عنوان کنیم هیچ فرقی بین زن و مرد در این خصوص وجود ندارد مردان به نوعی عفاف و حجاب را باید داشته باشند و زنان نیز به این صورت باید باشد.

فرمانده سپاه پیشوا با بیان اینکه همایش ویژه زوجین در چند مکان برگزار شد که از جمله آن در سالن ولایت است بخشی از آن را در میدان شهید چمران با همکاری قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج)، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج با یکدیگر برگزار کردند گفت: سازمان بسیج مستضعفین، بسیجیان، پایگاه‌های بسیج همیشه جز برنامه‌های محوری و مستمر در خصوص برنامه‌ها این موضوع را در برنامه‌های خود داشتند امسال نیز در راستای همین موضوع به صورت ویژه در این هفته برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است ضمن این که تلاش شد این اقدام به صورت شهرستانی با استفاده و حضور و مشارکت همه ادارات و نهادها صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: جوانه‌های صالحین به عنوان برنامه‌های تابستانه همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) افتتاح و برنامه و جشن‌های مختلفی گرفته شده و به آنها پرداخته شده است برنامه پاتوق حجاب در قشلاق معین آباد برگزار و همایش ویژه آرایشگران شهرستان را پیش بینی کردند و برگزار شده است ایستگاه نقاشی و موضوعاتی از این قبیل برای نوجوانان برای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان تعداد زیادی از پایگاه‌ها و در کنار برگزاری این جشن‌ها و همایش‌ها برگزار شد برنامه‌های جشنواره ندای فطرت شامل مانور امربه معروف و نهی از منکر در ادارات، مانور فرهنگی و نصب پوستر در شیشه‌های مغازه هاو آپارتمان‌ها و تاکسیرانی‌ها با موضوع سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده برنامه ریزی و انجام شده است.

نجفی بیان داشت: برگزاری میزهای مشاوره اسلامی را در مکان‌های مختلف و از جمله حرم مطهر جعفر بن موسی الکاظم (ع)، شهدای گمنام، مجاورت نمازجمعه و در کنار مراسمی که در شهرستان توسط حوزه و پایگاه‌ها برگزار شده در کنار این ها برگزار شد تهیه پک های فرهنگی از طریق بسیج اصناف، ادارات، جهت کارکنان برادر و خواهر و مخصوصاً پک های مخصوص خواهران در ادارات پیش بینی شد و واگذار شد پک های فرهنگ را جهت اقداماتی که افراد در تاکسیرانی‌ها با مردم مواجه هستند تهیه و واگذار شده است فضاسازی شهری نیز از طریق نصب بنر و ارائه محتواهای مرتبط فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب نیز در سطح شهرستان توسط رده‌های بسیج و ادارات و شهرداری و آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر نیز برگزار شده است.

وی عنوان کرد: همه این موارد و موضوعات با توجه به این که شرایط کرونایی است پیوست‌های فضای مجازی داشته که از طریق اطلاع رسانی و پرداختن به موضوعات مختلف با استفاده از موضوع تراکت‌ها و پوسترهایی که مفاهیم عفاف و حجاب را با همکاری حوزه‌ها تهیه شده بود در مقاطع مختلف در طول هفته در کانال‌های فضای مجازی بارگزاری شده است.

نجفی اظها ر داشت: یکی از موضوعات دیگری که سعی شد در فضای عمومی جامعه از جشن‌ها استفاده شود حضور گروه‌های سرود و گروه‌های نمایشی بوده که همین امروز نیز در شهرک نقش جهان، گروه نمایشی در کنار موضوعات سخنرانی و برگزاری جشن امروز چهارشنبه برگزار می‌شود تا پایان هفته این موضوعات به صورت ویژه ادامه دارد ولی این برنامه‌ها مختص این هفته نیست و موارد مشابه و این چنینی پیش بینی شده که تا پایان سال انجام شود.

کد خبر 5258397

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشوا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان ایلام اردبیل اراک حجاب و عفاف سیستان و بلوچستان عکس استانها مجلس شورای اسلامی عفاف و حجاب برگزار شد پایگاه ها برنامه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود