Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «به دشت مفتون» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه موسیقی است که به تازگی توسط گروه «اتاق» به آهنگسازی امید سعیدی منتشر شد.

بامداد افشار تنظیم کننده تمامی قطعات و نوازنده سازهای الکترونیک، امید سعیدی آهنگساز، نویسنده متن، آواز، نوازنده پیانو و نی انبان، نیوشا قربان نوازنده دمام و هم خوان، پویا شمالی نوازنده بیس، اصغر پیران خواننده، ری دیکتی نوازنده ساکسیفون وامین سلیمیان نوازنده بوق شاخی گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«به کعله» بر اساس ترانۀ محلی و آهنگی از محسن شریفیان، «آبی‌های دریایی» و «اندر بندر» و «بوشهر تا استرالیا» بر اساس ترانه‌های محلی، ترانۀ «تا همیشه» برگرفته از اشعار خیام و حافظ، موسیقی «تا همیشه» بر اساس تم خیامی باقر آرامی، تضمین «قتل مفتون» از فایز دشتی و مفتون بردخونی آثاری هستند که در این مجموعه موسیقایی منتشر شده‌اند.

در توضیحات تکمیلی آلبوم «به دشت مفتون» آمده است:

این آلبوم شامل خرده‌روایت‌هایی است از زندگی روزانۀ مردمان ساحل‌نشین. روایت‌هایی از امید و آرزو، دلدادگی، عطش و اشتیاق، ترس، سوگ، اعتراض و کوچ. مکان این روایت‌ها جایی است که روزگاری اولین چاه نفت ایران در آن کنده شد و حالا تبدیل شده به یک قرارگاه عاشقانه.

«به دشت نفتون» دارای ۹ قطعه است. «به کعله» تنظیم جدیدی از ترانه فولکور بوشهری با عنوان «کعله» است. «آبی‌های دریایی» تحت تاثیر نمایشی است که مادرِ آهنگساز در کودکی‌اش بر اساسِ داستانِ «اهل غرق» نوشته منیرو روانی‌پور خلق کرده است و «اُندر بُندر» به بستنِ آب کنسول‌گری انگلستان زمانِ سلطه‌شان بر این شهر حکایت دارد و نوعی موسیقی اعتراضی است و «تا همیشه» نگاهی جدید به خیام‌خوانی بوشهری است.

قطعه «بوشهر تا استرالیا» قصه آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا و بوشهر را تعریف می‌کند. «قتل مفتون» نیز روایتی از دوبیتی‌های فایز و مفتون است. «آریوز» از ظلم‌های خارجی‌هایی می‌گوید که روزگاری بر بوشهر مسلط بودند و «کوچ» داستانِ حضرت یونس را بیان کرده و نگاهی به پدیده مهاجرت دارد و و سرانجام قطعه «اهواز» افسانه‌ای است که به از دست دادنِ رازها توسطِ شیطان از اجرام آسمانی سخن می‌گوید.»

کد خبر 5257571 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی نواحی موسیقی تلفیقی فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن موسیقی ایرانی تئاتر ایران اصغر فرهادی برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آلبوم موسیقی هنرمندان تئاتر ویروس کرونا جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران فراخوان کارگردان تئاتر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان 10 بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند. 

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال 98 تاکنون) بسته 5 فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته 6 فیلم کوتاه «108 دقیقه در یک قرن»، بسته 6 فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته 5 فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته 5 فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته 6 فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود. 

گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران 21 فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه