Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و ورزش و جوانان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در هفته‌های پایانی خدمت دولت یازدهم و دوازدهم از آغاز سال ۹۹ تاکنون همچنان هر هفته و گاهی در هر هفته دو تا سه روز شاهد افتتاح‌های بسیار بزرگ در سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: امروز هشتاد و یکمین روز افتتاح‌های دولت دوازدهم بود، افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم و جنگ اقتصادی و در شرایط سخت کرونایی خداوند توفیق داد تا مسیر تولید، جهش تولید، حمایت از تولید و مانع‌زدایی از تولید را هر هفته با پروژه‌های بسیار بزرگ ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم ما امروز شاهدند که حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه فقط در یک روز و در یک زمینه راه‌ها و بنادر و همچنین ورزشی به افتتاح رسید که برای ما بسیار مهم است. یکی از افتخارات دولت از آغاز موضوع تقویت حمل و نقل در کشور بوده است. حمل و نقل یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم، چه برای جابجایی مسافر و چه جابجایی بار داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به حمدالله در زمینه حمل و نقل و در زمینه جاده‌ای، ریلی، زمینی، هوایی و بندری و به ویژه مسئله ترانزیت، کار‌های عظیم و بزرگ انجام گرفته است، گفت: امروز اعلام شد در زمینه بزرگراه این دولت نسبت به کار بزرگراهی قبلی موفق بوده ۱.۶ دهم برابر بیشتر از آنچه که بوده بر بزرگراه‌ها افزوده است. پروژه‌های بزرگراه‌های ما ۱۲ هزار کیلومتر بوده و امروز به حدود ۲۰ هزار کیلومتر رسیده‌ایم و این جای بسیار خوشبختی است. این مسیر باید ادامه پیدا کند تا همه راه‌های مهم اصلی و شریانی ما تبدیل به آزادراه یا حداقل بزرگراه شوند. این برای سلامت مردم صرفه‌جویی در سوخت، سرعت، حمل و نقل و صرفه‌جویی در زمان بسیار حائز اهمیت و مهم است.

وی ادامه داد: این دولت به ویژه در موضوع خطوط ریلی یک حرکت شتابان و خوبی داشته که در روزهای آینده روزی به پروژه‌های مهم ریلی در کشور اختصاص خواهد یافت و در مجموع ما می‌بینیم چندین استان ما در کشور به شبکه ریلی کشور متصل شده و چقدر حائز اهمیت بوده است.

روحانی با اشاره به خطوط ریلی کشور گفت: این مسئله برای ترانزیت نقش داشته به طوریکه از چابهار به سمت زاهدان ادامه پیدا کرده به شبکه سراسری راه‌آهن قزوین به رشت و از رشت به سمت کاسپین و دریای خزر حرکت می‌کند و بعد متصل می‌شود؛ مسیر دیگر نیز به بندر آستارا متصل خواهد شد. این برای ما بسیار با اهمیت است و کشورهای مختلف منطقه را به هم وصل می‌کند. همچنین چابهار یکی از بنادر مهم ما بود، یکی از افتخارات دولت آبادانی سواحل مکران و آب شیرین‌کنی است که از خلیج فارس و دریای عمان برای دو استان کرمان و یزد اجرایی شده و بر سر راه آن هرمزگان نیز بهره‌مند می‌شود و راه برای اینکه این مسیر برای استان اصفهان، استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ادامه پیدا کند، وجود دارد.

وی ادامه داد: ما می‌بینیم که سواحل مکران که بسیار برای ما اهمیت دارد، امروز آباد و آبادتر می‌شود و انشاالله در روزهای آینده از طریق یک اسکله نفتی مهم که در تاریخ ایران به عنوان یک کار تاریخی انجام می‌گیرد، از جاسک نفت ما صادر خواهد شد همان طوری که از خارک سالیان دراز نفت ما صادر می‌شد و ساحل مکران ما به احمدالله آباد شده و بزرگراه‌ها و جاده‌ها در کنار این مسیر ساخته شده است.

وی به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در منطقه چابهار اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از اقدامات ما به بندر شهید بهشتی و بندر چابهار مربوط می‌شود که در دولت یازدهم و دوازدهم ۸ میلیون تن به ظرفیت این بندر اضافه شده است که بسیار مهم است و آماری که امروز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد مبنی بر این بود که امکانات بندری ما در گذشته برای تخلیه ۱۸۰ میلیون تن بود و امروز ظرفیت آن به ۲۸۵ میلیون تن رسیده یعنی صد میلیون تن در این دولت افزوده شده است و اگر ما در تحریم و کرونا نبودیم و اگر این ترامپ خبیث نبود، ما قطعا بهتر عمل می‌کردیم.

رییس دولت بیان کرد: اینکه من این گزارشات را اعلام می‌کنم برای شخص من نیست و بلکه برای قدردانی از میلیون‌ها انسانی است که این چند سال در کشور تلاش و فعالیت کردند و این افتخار برای همه آنهاست؛ افتتاح سالن‌های ورزشی نتیجه تلاش همه کارگران، مهندسین و وزارتخانه‌ها است.

روحانی گفت: در زمینه ورزش به حمدالله یک حرکت خیلی خوبی آغاز شده است. خانه ورزش روستایی در آغاز این دولت ۶۰۰ خانه بود و امروز ما ٧ هزار خانه‌ ورزش روستایی داریم یعنی این به معنای این است که در این هشت سال ۱۲ برابر شده است و این به معنای عدالت ورزشی و توجه ویژه دولت به روستاهاست.

وی با بیان اینکه تحولات روستایی در این دولت با هیچ دوره قابل قیاس نیست، افزود: در روزهای اخیر صددرصد تمام روستاهای ٢٠ خانوار به بالای کشورمان به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شدند. الحمدلله آبادانی روستاها در این دولت انجام گرفت.

رییس جمهور تأکید کرد: تا پایان امسال خانه‌های جوان در روستاها به ۲۰۰ خانه می‌رسد. نشاط و فعال شدن جوان‌های ما بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امروز برخی از جاده‌‌های مهمی که در سال ۹۸ سیل آن‌ها را نابود کرده بود، بازسازی شد. مسیرهایی که اتصال بین دو استان و بنادر و مرکز کشور بود، برای ما مهم بود.

رییس دولت خاطر نشان کرد: من از وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان و استانداران در سراسر کشور که برای افتتاح این پروژه‌ها تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی تحریم کرونا حائز اهمیت میلیون تن حمل و نقل پروژه ها برای ما راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد