Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تأخیر جوانان در ازدواج به دلایل مختلف به ویژه تحصیل آسیب‌های روحی و روانی نگران‌کننده‌ای را به همراه دارد.

فریبا محمدلو ۲۴ تیر در مراسم گرامیداشت هفته ازدواج در اردبیل اظهار کرد: با راهکارهای مختلف سعی و تلاشمان بر این است تا تسهیل در امر ازدواج اتفاق بیفتد اما بیان این نکته ضروری است که امر ازدواج مقوله دولتی نیست که با زور و اجبار بتوان در این زمینه کاری را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه خانواده‌ها را به ترغیب و تشویق فرزندان به امر ازدواج و انتخاب صحیح همسر یادآور شد و تصریح کرد: نباید ناکامی عده‌ای در امر ازدواج به التهاب و نگرانی سایر گروه‌های جامعه منجر شود بلکه بهتر است با انتخاب درست به سمتی حرکت کنیم تا به دور از ازدواج‌های اینترنتی و آشنایی در فضای مجازی در واقعیت درست و صحیح تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل یکی از عوامل به تأخیر افتادن امر ازدواج را تحصیل و بهانه‌های مختلف در این زمینه اعلام کرد و گفت: بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد و حتی موضوع فرزندآوری را نیز با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

محمدلو پرهیز از تجملات و گرایش به ازدواج آسان را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: کرونا به رغم همه آسیب‌ها آنچه که زمینه دوری از تجملات و گرایش به ساده‌زیستی را رونق داده، برای ما ارزشمند است و قطعا با نگاه واقع‌بینانه در این بخش می‌توان به تسهیل امر ازدواج کمک کرد.

وی رویکرد حوزه بانوان و خانواده استانداری را کمک به حفظ بنیان خانواده و تسهیل در فرآیند ازدواج بیان کرد و ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته ازدواج و حجاب و عفاف در حال برگزاری است که رویکرد اصلی ترغیب و تشویق خانواده‌ها به تسهیل‌گری امر ازدواج و آشنایی فرزندانشان با مهارت بهبود زندگی اجتماعی است.

محمدلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تلاش استاندار اردبیل و سایر مدیران بر این است تا دغدغه اشتغال جوانان در مسیر ازدواج را رفع کنند که در این زمینه تقویت نظام تولید و ایجاد واحدهای صنعتی جدید از برنامه‌های اصلی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر جوانی شغل مناسب داشته باشد قطعا با روحیه به امر ازدواج رغبت پیدا می‌کند پس اصلی‌ترین موضوع حل مشکلات در بحث رفع بیکاری است که البته با پرداخت تسهیلات در این زمینه می‌توان مشکلات را حل کرد اما نباید پرداخت این تسهیلات نیز به بدهکار شدن جوانان و زوجین منجر شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از همکاری و همراهی خوب خیرین در اهدای بیش از 110 جهیزیه در گرامیداشت این هفته قدردانی کرد و گفت: این امر می‌تواند بهترین شرایط را در توسعه و تقویت نظام اجتماعی برای جوانان و تسهیل‌گری امر ازدواج به وجود آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج آسیب های روحی استانی اجتماعی بانوان و خانواده استانداری امر ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: خواهران بسیجی از همان روزهای شکل گیری انقلاب همواره پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف مجاهدات کرده اند.    وی افزود: بسیج جامعه زنان فعالیت‌های خودش را بر اساس چند محور استوار کرده است که مهمترین مبحث در فعالیت‌های بسیج جامعه زنان تشکیل تحکیم و تعالی خانواده است و مهمترین این بخش ایجاد و تشویق جوان‌ها و خانواده‌ها به سمت تشکیل خانواده و یا ازدواج آسان پایدار و آگاهانه است.    موسویان ادامه داد: در موضوع افزایش جمعیت که یکی از بحران‌های پیش روی کشور ما است و به یک مسئله ملی و مورد تاکید مقام معظم رهبری تبدیل شده، سازمان بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی نیز طرح های مختلفی با عنوان افزایش جمعیت به استان‌ها و طبیعتاً پایگاه‌های مقاومت ابلاغ کرده است.   مسئول جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج به منظور ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال و ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند،تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی و تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج های روستایی را از جمله فعالیت های این حوزه عنوان کرد.     موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج های کم برخوردار، توزیع کتاب با مضامین جمعیت،  خانواده و فرزند آوری، پویش دیوار نویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده،    دیدار از مادران خوش جمعیت و تجلیل از این مادران، حمایت چهره به چهره از مادران کم برخوردار و پخش مستند «خونریزی»در پایگاه ها با هدف آشناسازی مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.    وی ارائه بسته‌های محتوایی فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع جمعیت و تببین هدف دشمن از ایجاد جنگ نرم و تغییر ذائقه سبک زندگی و اسلامی و تعامل خانواده ها به فرزند کمتر و تجملگرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان و تهیه و اهدای جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت، راه اندازی گروه‌های واسطه گری برای رفع موانع در ازدواج، راه اندازی غرفه کودکان با بهره گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بر دستان مادر، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات اسلامی، برگزاری اردوهای تفریحی با عناوین مختلف مثل اردوی مادر و دختری با هدف ایجاد نشاط، تولید محتواهای مختلف در حوزه ازدواج و تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند را از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری