Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد، آمریکا درباره تاثیرات کارزار فشار حداکثری علیه ایران را بیش از حد ارزیابی کرده بود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری درباره مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد و بار دیگر به انتقاد از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد مسکو نوشت: «مسیر و جریان مذاکرات وین یک بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود».

نماینده مسکو در وین افزود: «فشارها ادامه دارد اما ایران عجله‌ای ندارد اگرچه می‌داند هرچه زودتر مذاکرات به پایان برسد تحریم‌ها زودتر برداشته می‌شوند. تحریم‌های تنها عاملی نیستند که مورد توجه قرار می‌گیرند».

اظهارنظر تازه اولیانوف درباره رایزنی‌ها در وین در شرایطی صورت گرفته که این شهر میزبان ۶ دور مذاکرات برای احیای برجام بوده و طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری دور هفتم این گفت‌و‌گوها تشدید شده است.

مقام‌های دولت جو بایدن گرچه بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به تعهدات کامل ذیل برجام بازگردند، حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکو فشار حداکثری بر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند