Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، عصر فردا، برگزیدگانش را معرفی می‌‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه پنجمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران ساعت جمعه 25 تیر 1400 از ساعت 18 و با حضور داوران، پیشگامان و نامزدهای این دوره، برگزار می‌شود.

نگاهی به متفاوت‌ترین آلبوم شهرام ناظری / اصل موسیقی ایرانی آلبوم "کنسرتی دیگر" است

 

در این مراسم که به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، برگزیدگان «پنجمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران» معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام و آپارت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران پخش شود.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران طی فراخوانی که در اردیبهشت امسال منتشر کرد از همه عکاسان فعال در حوزه مطبوعات و مستند جهت شرکت در پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران دعوت به عمل آورد. دبیر خانه پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران طبق سنوات گذشته در 6 بخش خبری، مسائل معاصر، پرتره، ورزشی، محیط زیست و مالتی مدیا و با تاکید به عکس‌هایی که در سال 1399 گرفته شده باشند، اقدام به جمع آوری آثار ارسالی از سوی عکاسان و برگزاری جلسه داوری کرد.

عکس‌های سال زیر سایه‌ کرونا

حمید فروتن رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران گفت: پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در شرایطی برگزار می‌شود که جهان درگیر همه گیری کرونا است. با وجود تعطیلی اکثر مشاغل در دنیا، عکاسان خبری و مستند به جهت ماهیت شغلی خود در این همه گیری کرونا، حضور پررنگ‌تری جهت انعکاس اخبار مرتبط با ویروس کرونا داشتند. انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به واسطه وظیفه صنفی و ذاتی خود اقدام به برگزاری پنجمین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران کرد است که با توجه به موضوعات و حواشی که بیماری کرونا جهان را درگیر خود کرده، بیشتر آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از نشان درباره ویروس کوید 19 و تبعات آن در زندگی روزمره مردم است.

فروتن در باره تعداد آثار دریافتی گفت: در پنجمین دوره از این نشان، 180 عکاس از سراسر کشور با 1204 اثر در بخش تک عکس و 259 مجموعه عکس شرکت دارند.

274 عکس خبری، 384 عکس مستند، 169 عکس محیط زیست، 217 عکس پرتره و 160 عکس ورزشی در بخش تک عکس و 56 مجموعه خبری، 115 مجموعه مستند، 63 مجموعه محیط زیست، 29 مجموعه پرتره و 32 مجموعه ورزشی در بخش مجموعه عکس و همچنین 12 اثر در بخش مالتی مدیا در این دوره از نشان مورد داوری قرار گرفته است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور درباره داوری آثار دریافتی گفت: داوری آثار صرفا بر اساس اهمیت خبری و نگاه خلاقانه عکاسان به موضوع و بدور از هر گونه جهت گیری سیاسی و به عنوان سند تاریخی برای نسل‌های آینده، انجام شده است.

تجلیل از 4 نفر از پیشگامان عرصه عکاسی مطبوعاتی کشور

در این دوره از نشان و طبق روال سنوات گذشته و با نظر کارگروه پیشگامان نشان عکس مطبوعاتی ایران از سرکار خانم مریم کاظم زاده، جناب آقای ساسان مویدی، جناب آقای علیرضا عابدی و جناب آقای سعید صادقی به پاس سال‌ها تلاش و عکاسی در حوزه خبر و مطبوعات در طول انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن و تاثیری که بر رشد و بالندگی عکاسی مطبوعاتی ایران داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عکاس خبری عکاسی عکس عکاس خبری عکاسی عکس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست

به گزارش ورزش سه، مس رفسنجان که در جدول رده‌بندی لیگ برتر در رتبه نهم قرار دارد و شانس خود را برای حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ از دست داده، روز پنجشنبه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پیکان را در ضربان پنالتی شکست بدهد و به دور بعد صعود کند و به یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات تبدیل شود.

حسن جعفری در خصوص شرایط مس به خبرنگار ما گفت: خوشحالیم که در نیم‌فصل دوم آرامش خوبی را تجربه می‌کنیم و این برای ما از هر چیزی با ارزش تر است. جو تیم و رابطه اعضای تیم با کادر فنی از نتایج و عملکردی که داریم هم اهمیت بیشتری دارد.

او ادامه داد: در لیگ شاید در میانه جدول قرار داریم اما انگیزه همه بچه ها این است که نشان بدهیم لیاقت و شایستگی ما این نقطه از جدول نیست و تلاش کردیم کیفیت واقعی خودمان را نشان بدهیم. به رکوردها و آمار و ارقام هیچ توجهی نداریم و فقط تلاش می کنیم با تمرکز و آرامش بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کاپیتان مس با اشاره به صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی گفت: در جام حذفی سعی می‌کنیم منطقی و گام به گام به جلو نگاه کنیم. دو بازی سخت مقابل دو تیم لیگ برتری را پشت سر گذاشتیم و نشان دادیم شایستگی صعود به مراحل بالاتر را داریم. فکر می‌کنم بازی مقابل پیکان را برای خودمان سخت کردیم، در حالی که می‌توانستیم خیلی راحت در ۹۰ دقیقه موقعیت‌هایمان را به گل تبدیل کنیم.

وی افزود: این حتما تجربه خوبی است که بدانیم از دست رفتن فرصت‌ها ما را به زحمت می‌اندازد. حضور هواداران انرژی زیادی به ما داد و فکر می کنم می توانیم این مسیر را در هر دو جام با قدرت ادامه بدهیم.

جعفری در خصوص محرم نویدکیا نیز عنوان کرد: در مورد آقای نویدکیا به نظرم بهتر است من چیزی نگویم، چون عملکرد و نتایج ما گویاست و حرف نگفته‌ای باقی نمانده. فقط شخصیت و آرامش آقا محرم و کادر باعث شده حال همه تیم خوب باشد و این بهترین اتفاق ممکن برای ما بود.

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • آردا گولر: رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و گل‌زدن برای آن، حس فوق‌العاده‌ای دارد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران