Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

با هوشیاری پلیس ۳۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق به بازار نرسید

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل ۳۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق را توقیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی منتهی به شیراز، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۵۱ طاقه پارچه خارجی قاچاق به متراژ ۴۲ هزار و ۵۰۰ متر کشف و راننده نیز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۰ تن ذرت و جو قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۹۰ تن ذرت و جو خارجی قاچاق در بازرسی از یک کارگاه در مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش سیدان مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از روستا‌های این شهرستان در کارگاه خود اقدام به دپو ذرت و جو خارجی قاچاق کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران به همراه کارشناسان اداره صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دامپزشکی پس از هماهنگی با مقام قضائی به آن مکان اعزام و در بازرسی از آن کارگاه موفق شدند ۵۵ تن ذرت و ۳۵ تن جو خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه مالک کارگاه حضور نداشته و شناسایی و احضار وی در دستور کار قرار دارد، گفت: کارشناسان ارزش غلات کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سارق کنتور‌های آب با ۳۵ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارق کنتور‌های آب و اعتراف او به ۳۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کنتور‌های آب در سطح شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ مطهری با بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت‌ها، به سرنخ‌هایی در این زمینه دست یافتند و موفق شدند با اشراف اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۵ فقره سرقت کنتور‌های آب اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

مرگ ۳ حفار در چاه بر اثر گازگرفتگی

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: ۳ نفر که در حال حفاری چاه فاضلاب بود‌ه‌اند به علت خفگی بر اثر استنشاق گاز به کام مرگ فرو رفتند.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی منجر به فوت در مشکان بلوار امیرکبیر، بلافاصله ماموران انتظامی بخش پشتکوه شهرستان نی‌ریز به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارشناسان مطلع شدند ۲ نفر پدر و پسر ۲۰ و ۴۶ ساله حین حفر چاه فاضلاب بوده‌اند که بر اثر استنشاق گاز و کمبود اکسیژن فوت شده‌اند و صاحبخانه برای نجات آنان به درون چاه می‌رود که وی نیز دچار خفگی می‌شود.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده اجساد متوفیان تحویل پزشک قانونی شد، گفت: شهروندان باید هنگام حفر چاه از دستگاه‌های تهویه صنعتی که امکان گردش هوا در اعماق چاه را فراهم می‌کند استفاده کنند تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

توقیف پژو حامل ۱۱۶ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف سواری ۲۰۶ و کشف ۱۱۶ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر خرمبید و استان همدان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری پژو ۲۰۶ در حال انتقال یک محموله تریاک در محور دشت مرغاب-صفاشهر است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان (خرمبید) قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرمبید پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست را صادر کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از این سواری ۱۱۶ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری ۲۰۶ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۹ کیلو و ۵۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران انتظامی در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بارزسی از این خودرو ۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، اضافه کرد: توان بالای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس موجب شده تا با به کارگیری ظرفیت‌های درون سازمانی به عنوان یک راهبرد هدفمند، ضربات سنگینی به قاچاقچیان مواد مخدر وارد شود.

جمع آوری و دستگیری ۲۵ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری و دستگیری ۲۵ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: به منظور پیگیری مطالبات مردمی، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده درسطح شهرستان آباده توسط مأموران انتظامی طی یک هفته گذشته در نقاط آلوده به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق، تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و با کسب مجوز از مقام قضائی نسبت به بازرسی از این مکان‌ها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در این طرح‌ها ۲۵ نفر معتاد و خرده فروش طی یک هفته گذشته جمع آوری و دستگیر شدند، گفت: در این خصوص یک کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۶ دستگاه خودرو که رانندگان اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف شد.

کشف بیش از ۵۷ کیلو تریاک در خفر

فرمانده انتظامی خفر از کشف ۵۷ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در شهرستان خفر خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه علی آباد شهرستان خفر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۵۷ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و با آنان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

سرقت خودرو در اهواز و کشف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تلاش ماموران یگان امداد یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت از اهواز در شهرستان کازرون کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید نقره‌ای که به صورت بلاصاحب در خیابان پارک بود، مشکوک شدند.

او با اشاره به اینکه مأموران انتظامی ضمن بررسی و استعلام‌های لازم متوجه شدند که این خودرو از استان اهواز سرقت شده است، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و سوای پراید جهت سیر مراحل قانونی و تحویل به مالباخته به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا حوادث و انتظامی گاز گرفتگی فرمانده انتظامی شهرستان سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی مأموران انتظامی ۳۰ میلیارد ریال خصوص یک شهرستان جهرم ماموران پلیس کنتور های آب دستور کار خارجی قاچاق کیلو تریاک مواد مخدر فقره سرقت موفق شدند یک سواری تن ذرت ذرت و جو کشف شد نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از واژگونی یکدستگاه خودرو وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و فوت راننده و یک نفر از سرنشینان آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی امروز هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان بندرخمیر حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک‌دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، خودرو واژگون  و دچار حریق شد و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم و جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد