Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، اصغر رنجی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم راه‌اندازی کانکس سیار مرکز کاهش آسیب در محله «سید آباد» شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نخستین ایستگاه سیار کاهش آسیب سال گذشته در گرگان راه‌اندازی شده و در سال ۱۳۹۹ به ۱۴۲ نفر از معتادان ترزیقی و پرخطر خدمت ارائه داده است.

وی تصریح کرد: این ایستگاه سیار مرکز کاهش آسیب همچنین در سه ماهه اول امسال به ۷۶ نفر از معتادان ترزیقی و پرخطر خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: با هدف کنترل و بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان بهزیستی دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی در مرکز استان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: در هفته بهزیستی ۷۱ واحد مسکونی ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اهدایی صندوق جمعیت ملل متحد به مراکز نگهداری سالمندان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسوولان کشوری به بهره‌برداری رسید.

رنجی گفت: از پنج خودرو (ون) سیار در قالب پایگاه مرکز کاهش آسیب در کشور یک دستگاه به استان گلستان اهدا شد که تلاش داریم این دستگاه بیشتر به شرق استان  از جمله علی‌آبادکتول، آزادشهر و گنبدکاووس خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهد.

* پایگاه سیار خدمات کاهش آسیب در محله «سیدآباد» گنبدکاووس راه‌اندازی شد

مدیر عامل موسسه مهرآفرینان جوان نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در غرب گنبدکاووس توسط مرکز بهداشت و در شرق این شهرستان توسط اداره بهزیستی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به افراد آسیب‌پذیر جامعه به ویژه معتادان ترزیقی و پرخطر کانکس سیار پایگاه خدمات کاهش آسیب در محله «سیدآباد» این شهرستان راه‌اندازی شد.

مدیر عامل موسسه مهرآفرینان با اشاره به فعالیت‌های ۱۰ ساله این موسسه در محله «سیدآباد»، «بدلجه»، «اروندرود»، «آخوندآباد» و بخشی از «سیاوش» خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موسسه طی ۱۰ سال گذشته مرکز کاهش آسیب زنان در معرض خطر را با حضور کارشناسان راه‌اندازی کرده و فعالیت کرده، با حمایت اداره بهزیستی شهرستان فعالیت‌های کانکس پایگاه خدمات کاهش آسیب را عهده‌دار شد.

سیدمحمد حسینی گفت: این پایگاه سیار به ۲۱ نقطه با جمعیت بالغ بر ۲۰ هزار نفر و وسعت ۱۵۰ هکتار را خدمات‌رسانی کرده و افراد در معرض خطر، معتادان ترزیقی و پرخطر را شناسایی خواهد کرد.

وی ابراز کرد: در این پایگاه سیار بسته‌های کاهش آسیب شامل آموزش و اطلاع‌رسانی، خدمات سرنگ و سوزن به منظور پیشگیری از انتقال بیماری واگیردار در سطح جامعه، تشخیص، مراقبت و درمان بیماری سل، تشخیص، مراقبت، درمان، پیگیری و هماهنگی واکسیناسیون هپاتیت ارائه می‌شود.

مدیر عامل موسسه مهرآفرینان جوان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۲۲۷ نفر از مرکز گذری، ۷۸ نفر از مرکز سرپناه شبانه (شلتر) خدمات گرفته که این خدمات در سه ماهه اول امسال در مرکز گذری ۱۹۳ نفر و در مرکز سرپناه شبانه ۷۸ نفر بوده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی گلستان منابع انسانی کاهش آسیب مدیر عامل موسسه سیدمحمد حسینی کاهش آسیب فعالیت های کانکس بیماری واگیردار مرکز گذری سیدآباد اروندرود سیاوش راه اندازی معاون پشتیبانی بهزیستی گلستان خدمات رسان سازمان بهزیستی آسیب های اجتماعی مرکز کاهش آسیب راه اندازی شد کاهش آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد