Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رئیس جمهوری آمریکا در مسائل تغییرات اقلیمی هدف از مأموریت خویش برای سفر به مسکو را ارزیابی واقعی از امکان همکاری‌های دوجانبه در این زمینه نامیده و گفت: پیشنهادات ولادیمیر پوتین در واشنگتن در حال بررسی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جان کری" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل تغییرات اقلیمی در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو که صبح امروز منتشر شد، اعلام کرد که به دستور جو بایدن به مسکو سفر کرده تا امکانات واقعی همکاری روسیه و ایالات متحده در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی را بررسی کرده و یکی از اهداف سفرش به پایتخت روسیه، متقاعد کردن مقامات مسکو برای فعال سازی کار مشترک در جهت کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، بخصوص گاز کربن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد که البته طرف آمریکایی انتظار ندارد که روسیه به تنهایی دست به اقدامی در این باره بزند و این مسئله به بسیاری از کشورهای جهان بستگی دارد و در این زمینه روسیه و آمریکا می‌توانند تحقیقات مشترکی انجام داده و فناوری‌ها لازم را مبادله کنند.

نماینده ویژه بایدن همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا و روسیه بتوانند در خصوص دستورکارهای مربوط به آب و هوای منطقه قطب شمال با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند. وی گفت: «طبق ارزیابی من، نگرانی روسیه از وضعیت محیط زیستی قطب شمال کاملاً واقع بینانه و جنبه درازمدت دارد و امیدوارم که بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری نزدیک و سازنده‌ای داشته باشیم.»

جان کری با یادآوری اینکه در زمان عهده دار بودن سمت وزارت خارجه آمریکا، ریاست شورای قطب شمال را برعهده داشت، افزود: «"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه شریک بسیار خوبی برای کار مشترک در زمینه مسائل مربوط به این منطقه و دیگر مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی در کره زمین است.»

این سیاستمدار آمریکایی همچنین اعلام کرد که مقامات واشنگتن با دقت در حال بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات ژنو در رابطه با دستورکار و امکان همکاری‌های دوجانبه درباره تغییرات اقلیمی است.

وی یادآور شد: «رئیس جمهور پوتین پیشنهاد داده تا دو کشور در زمینه جمع آوری اطلاعات جوی با کمک ماهواره‌ها همکاری و تبادل اطلاعات داشته باشند. من دیدگاه ایشان را بسیار خوب و مثبت می‌دانم و ما در جریان مذاکرات تلفنی که در جریان سفرم به مسکو داشتیم، گزینه‌های احتمالی برای همکاری‌های دوجانبه در خصوص عرصه‌های گسترده‌ مسائل محیط زیستی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم.»

جان کری در خاتمه اعلام کرد که بعداً و با توجه به اقدامات واقعی انجام شده در دستورکار مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی، می‌توان درباره نتیجه سفرش به مسکو قضاوت کرد.

ابراز رضایت لاوروف و جان کری از مذاکرات دوجانبه در مسکوگفت‌وگوی کوتاه سرگئی لاوروف و جان کری در پایتخت هند

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه تغییرات اقلیمی جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت سوئیس زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را ۱۵ و ۱۶ ژوئن(۲۶ و ۲۷ خرداد) اعلام کرد.

در بیانیه دولت سوئیس اشاره شده است که بیش از ۱۶۰ هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. البته در این فهرست نام روسیه به عنوان یک طرف جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌تریم بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرد که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.

مسکو پیشتر این اجلاس پیشنهادی را «بیهوده» توصیف و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد حتی اگر دعوت بشود. اوکراین اعلام کرده است که اگر مسکو با فهرستی از پیش‌شرط‌های کی‌یف موافقت کند، دعوت خواهد شد. روسیه این پیش‌شرط‌ها را «بی‎‌معنی» خوانده است.

دولت سوئیس مدعی است که هدف این اجلاس «صلح در اوکراین» و رسیدن به ادراکی مشترک از مسیر نیل به «صلح عادلانه و پایدار» است. ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس در پیامی در ایکس نوشت که «همکاری و مشارکت جهانی، کلید شکل دادن آینده‌ای صلح‌آمیز است.»

از جمله هیات‌های مدعو این اجلاس می‌توان به اعضای جی۷، جی۲۰، بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی اشاره کرد.

کد خبر 6095304

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد