Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری مطالبه‌گر تلویزیون که می‌گوید به سبب احوال شخصی و جسمی، در جزیره کیش زندگی می‌کند، گفته است که می‌خواهد مطالبه‌گری را در اینستاگرام ادامه دهد و در اولین لایو خود به دفاع از طرح توریسم درمانی "سرمایه‌گذاران جزیره کیش" پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا رشیدپور 2 روز پیش لایوی در اینستاگرامش برگزار کرد و گفت که چند سالی است به سبب احوال شخصی و جسمی، در جزیره کیش زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که تبریزی است به گفته خودش در اصفهان هم زندگی کرده و حالا خودش را در صفحه مجازی‌اش، یک "کیش‌وند" معرفی می‌کند.

پخش برنامه "سیم آخر" به تازگی تمام شده و او این روزها در تلویزیون برنامه‌ای ندارد.

 

 

رشیدپور در این لایو به دنبال‌کنندگانش اعلام کرد که از این پس حرف‌های مردم را در اینستاگرام پیگیری و مطالبه‌گری خواهد کرد.

او نخستین لایو مطالبه‌گرانه‌اش را با انتقاد از نوع گفتار و عملکرد وزیر بهداشت و سخنگوی این وزارتخانه آغاز کرد و گفت:"درست است که آماج خواسته‌ها و اعلام نیازها و توقعات و حتی انتقادات شَدید، بیش از یک سال و نیم است وزارت بهداشت را مورد هدف قرار داده و به نوعی آدم را خسته می‌کند اما این دوستان باید در هر شرایطی عصبانیت و خشمِ خودشان را کنترل کنند. می‌دانید چرا منِ رضا رشیدپور سخنگوی وزارتخانه نشدم و چرا وزیر نشدم؟ چون اولاً نه علم و دانشش را دارم و نه می‌توانم در بحران و عصبانیت، بر فشارهای روحی‌ام فائق آیم."

در این حال برخی از مخاطبان می‌نوشتند "آقای رشیدپور ماست‌مالی نکنید!" که او چند بار گفت بگذارید صحبت کنم می‌بینید که ماست‌مالی نمی‌کنم.

شاید این نوع مواجهه مخاطبین به جهتِ حمایت‌های پیشین او از رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم باشد. رشیدپور سال 1392 مجری همایش‌های انتخاباتی حسن روحانی بود و بعد از روی کارآمدن او، توانست بعد از مدتی ممنوع‌التصویری، در اسفندماه 1394 به تلویزیون برگردد. 

مجری "حالا خورشید" در ادامه این لایو ایستاگرامی به دفاع از پیشنهاد "سرمایه‌گذاران کیش" به وزارت بهداشت برای تأمین هزینه برقراری "توریسم واکسیناسیون کرونا" در این جزیره پرداخت و با اشاره به اینکه این پیشنهاد مورد موافقت این وزارتخانه واقع نشده است، سؤالاتی را در این خصوص از وزارت بهداشت مطرح و طلب پاسخ کرد.

او در این‌باره گفت: "آقای وزیر بهداشت من در جزیره کیش زندگی می‌کنم، یک سؤالی بپرسم قبل از اینکه وزارتتان تمام شود به این پرسش پاسخ دهید. چند ماه پیش تعدادی از سرمایه‌گذاران معتبر و خوش‌نام جزیره کیش دور هم جمع شدند و گفتند با هم پول گذاشته‌اند تا واکسن خریداری کنند و اول به کسانی که در صنعت گردشگری و سپس به کیش‌وندها که تعدادشان به 40 هزار نفر نمی‌رسد، واکسن رایگان تزریق شود. واقعاً این اتفاق می‌افتاد بهتر از این نبود که هموطنان ما به ارمنستان و ترکیه بروند و در آنجا واکسن تزریق کنند؟ و پول‌شان را به آنجا ببرند؛ ظاهراً وزارت بهداشت با این پیشنهاد مخالفت کرده واقعاً چرا؟ شما برای این صنعت گردشگری، کاسبی و سرمایه‌گذاری چه باقی گذاشتید؟ سرمایه‌ها از بین رفته و هتل‌ها خالی و همه‌چیز نابود شده است. این روزها تصویرِ این هجوم به ارمنستان و ترکیه را برای تزریق واکسن می‌بینید چه حالی به شما دست می‌دهد؟"

رشیدپور پس از ورشکسته توصیف کردن کاسبان جزیره کیش، پای ایرلاین‌ها را هم به میان کشید و گفت: "بنا بر دستور ستاد کرونا، بلیت‌های هواپیماها 60 درصد ظرفیت فروش می‌روند و چه اتفاقی افتاد؟ قیمت بلیت‌ها سرسام‌آور بالا رفت و ما تعداد صندلی‌های هواپیماهایمان کاهش پیدا کرد اما می‌توانستیم از  سرمایه‌گذاران کیش بخواهیم تا هزینه تست پی‌سی‌آر را به مسافران سوبسید بدهند تا هواپیماها با ظرفیت 100 درصدی پرواز کنند تا گردشگری جزیره کیش نخوابد."

اعلانات واتساپ رشیدپور در فیلم لایوی که در صفحه‌اش قرار داده است، نشان می‌دهد که او یکی از اعضای کانال "انجمن سرمایه‌گذاران" است.

"زیرخاکی" سریال پربیننده تلویزیون شدآقای مجری "کلاه قرمزی" را در تلویزیون گذاشت و به "مهمونی" نمایش‌خانگی رفتدر آخر هفته تلویزیون چه می‌گذرد؟/ از "حاجی واشنگتن" آقای بازیگر تا "خواستگاری" مهدی فخیم‌زاده

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا منطقه آزاد کیش رسانه ملی تلویزیون واکسن ایرانی کرونا منطقه آزاد کیش رسانه ملی تلویزیون سرمایه گذاران وزارت بهداشت جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی

به گزارش قدس آنلاین، این مستند قصه روزهایی از زندگی آدم‌هاست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، شور و شوق، ترس و صبر است. قسمت اول به نام «همیشه با هم» روایت دو خواهر دوقلوی همسان با ویژگی‌های مشترک بود که همزمان با هم مادر می‌شوند. در قسمت دوم «کر کوهستان» هم روایتی از زن باردار عشایری را نشان می‌داد که در روستایی سخت‌عبور در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کرد و برای تولد نوزاد با چالش‌هایی روبه‌رو بود. هر قسمت از فصل دوم این مجموعه روایت داستانی مستقل و متفاوت است و قسمت سوم این مجموعه هم با عنوان «فرشته رضا» امشب ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه۲ سیما می‌رود. درباره جزئیات بیشتر این مجموعه با «امیرحسین اوسیوند» کارگردان و مجری طرح «پا به ماه» گفت‌وگو کردیم که می‌خوانید. 

امیرحسین اوسیوند


فصل اول این مجموعه سه سال پیش از تلویزیون پخش شد و با استقبال نسبتاً خوبی همراه بود، چه شد به گروه فصل دوم «پا به ماه» پیوستید و تجربه تولید مستند درباره فرزندآوری برایتان چطور بود؟
من چند سال پیش، فیلم مستند «ننه سلطنت» را با همکاری خانم محور ساختم که آن مستند سبب شروع همکاری ما شد. برای ساخت فصل دوم مجموعه «پا به ماه» به بنده پیشنهاد همکاری دادند که کارگردان پنج قسمت از این مجموعه و مجری طرح آن هستم. 
این مجموعه سخت‌ترین جنس مستندی بود که کار کردم چون پیش از آن چندین مستند اجتماعی ساخته بودم ولی مجموعه «پا به ماه» به واسطه مضمونی که داشت، کار بسیار سختی بود به ویژه در اپیزود «کُر کوهستان» چون سوژه در لوکیشنی سخت‌گذر در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کرد؛ هم فرایند پیدا کردن سوژه کار سختی بود و هم مرحله تولید و فیلم‌برداری. 
هر بار که به لوکیشن محل زندگی سوژه می‌رفتیم حدود ۱۲کیلومتر در مسیر کوهستانی پیاده‌روی داشتیم و از رودخانه عبور می‌کردیم. فضای کار در این اپیزود بسیار سخت بود اما تمام سختی‌هایی که در تولید این پروژه وجود داشت چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ برخورد با سوژه در لحظه تولد نوزادان از تن گروه بیرون می‌رفت و روزهای سخت برایمان شیرین می‌شد. در واقع لحظه تولد بچه‌ها نقطه عطف ماجرا بود که موجب می‌شد با علاقه و انگیزه کار کنیم. 

ورود به زندگی شخصی افراد به ویژه زنان باردار، آسان نیست آن هم با دوربین، چطور به سوژه‌ها نزدیک می‌شدید؟
کاری که در این فصل با همفکری تهیه‌کننده پیش بردیم این بود که تا حد امکان از مصاحبه کردن با سوژه‌ها پرهیز کنیم چون اپیزودهای این مجموعه، مستند پژوهشی نیست بلکه مستندی درباره زندگی آدم‌هاست. هر چقدر از مصاحبه کردن و نشاندن سوژه جلو دوربین پرهیز می‌کردیم، فضای بهتری از نظر روایت داستانی بدست می‌آوردیم ضمن اینکه سوژه هم با دوربین، احساس راحتی بیشتری پیدا می‌کرد و مخاطب هم ارتباط بهتری با قصه می‌گرفت. 
یکی از کارهایمان این بود که به جز بحث پژوهش و راضی کردن سوژه‌ها که در مقطع حساس بارداری کار بسیار سختی بود، سعی کردیم دوربین را در دل اتفاق‌ها قرار دهیم و بین سوژه و دوربین فاصله زیادی ایجاد نکنیم. گاهی هم به خاطر شرایط سخت مادران باردار نمی‌توانستیم خیلی به سوژه نزدیک شویم. 

ضرورت پرداختن به موضوع فرزندآوری را در زمانه کنونی چه می‌دانید؟
ایده ساخت مجموعه «پا به ماه» چند سال پیش کلید خورد که ایده اولیه از آنِ تهیه‌کننده بود. من در فصل دوم به گروه اضافه شدم و از این منظر به ماجرا نگاه می‌کردم که فرزندآوری یک وجه مهم از امید به زندگی است البته نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه پیچید ولی در بیشتر خانواده‌هایی که با آن‌ها برخورد داشتم و در مسیر ساخت مستند تا به دنیا آمدن فرزندشان با آن‌ها همراه بودم، می‌دیدم با وجود تمام مشکلاتشان چقدر نسبت به این موضوع امید دارند. حتی کسانی که فرزند ناخواسته داشتند وجه روشنی از امید به زندگی را در آن‌ها می‌دیدیم. گروه تولید هم وقتی تولد بچه‌ها را می‌دیدند لحظه شیرین و جذابی را تجربه می‌کردند. به عنوان یک فیلمساز، به دنبال شعار دادن در این مجموعه نبودم فقط می‌خواستم اتفاق‌های واقعی و جاری زندگی را روایت کنم؛ اینکه فرزندآوری تا چه اندازه می‌تواند امید را در زندگی آدم‌ها جاری کند. تلاشم به تصویر کشیدن این واقعیت شیرین و جذاب بود. یکی از صحنه‌های جذاب در فرایند تولید این مجموعه، لحظه تولد نوزاد بود، نوزادی که مدام در حال گریه کردن بود چون از محیط امن رحم مادر وارد فضای ناامن دیگری می‌شد و زمانی که صورتش را به صورت مادر می‌چسباندند، بچه آرام می‌شد و گریه نمی‌کرد؛ این صحنه شگفت‌انگیز و جذاب بود. ما در «پا به ماه» اصلاً نمی‌خواستیم و نمی‌خواهیم وارد فضای شعاری شویم. 

خواسته هر مستندساز و فیلمسازی در حرفه‌اش، نمایش و اکران اثرش است و تلویزیون بستر خوبی برای پخش مستندهاست. به نظر شما رسانه ملی چقدر به مستند توجه دارد و تا چه حدی می‌تواند در جامعه مستندسازی ایجاد انگیزه کند؟
به نظرم مستند نباید فقط پرکننده تایم‌های خالی آنتن باشد و خوشبختانه الان دارد جایگاه خودش را در آنتن پیدا می‌کند اما لازم است نگاه ویژه‌ای به مستند در رسانه ملی بشود. در سریال‌های تلویزیونی که این سال‌ها ساخته می‌شود، آثار ضعیفی وجود دارد که مخاطب آن‌ها را نگاه نمی‌کند ولی مستند اگر خوب ساخته شود می‌تواند برای تلویزیون جذب مخاطب کند یعنی اگر تلویزیون باکس مستند را در شبکه‌های مختلف به رسمیت بشناسد، مخاطب هم با این فضا آشنا می‌شود و آن را می‌بیند چون مستند از دل زندگی آدم‌ها بیرون می‌آید. ضمن اینکه هزینه‌های تولید یک فیلم یا مجموعه مستند قابل قیاس با هزینه ساخت سریال‌های تلویزیونی نیست و می‌تواند در این فضا، مخاطب را جذب کند. 
پخش شدن یک اثر سبب دلگرمی و امیدواری مستندسازان می‌شود به ویژه از پلتفرمی مثل تلویزیون که رسانه‌ای فراگیر برای دیده شدن است. جا دارد مدیران سازمان صدا و سیما نگاه ویژه و منصفانه‌ای به مستند در تلویزیون داشته باشند و مطمئنم مخاطبان هم از مستندهای خوب استقبال می‌کنند. 

البته مستند جزو برنامه‌های پربیننده تلویزیون است به ویژه مستندهای حیات وحش، چرا کمتر روی ساخت مستندهای داخلی با موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری شده است؟
همان طور که گفتید مستندهای حیات وحش که جزو برنامه‌های پربیننده تلویزیون هستند خارجی‌اند چون در کشور ما روی این ژانر تصویری، سرمایه‌گذاری نمی‌شود. اگر مستند اجتماعی جایگاه خودش را در تلویزیون پیدا کند بازی دو سر برد است هم از مستندسازان حمایت می‌شود و هم آنتن تلویزیون با برنامه‌های پرمخاطب و کم‌هزینه‌تری نسبت به هزینه‌های تولید سریال پر می‌شود. 
تلویزیون خانه مستندسازان است چون آرزوی هر مستندسازی، دیده شدن اثرش است. وقتی مستندسازی کارش از تلویزیون پخش می‌شود، انگیزه‌ بیشتری می‌گیرد. اگر بودجه‌های خوب و کافی برای مستندسازی تخصیص یابد قطعاً آثار خوب و مؤثری ساخته می‌شود. این رویه که مستندی ساخته شود، مستندساز آن را به تلویزیون ببرد و اثر را بفروشد، درست نیست بلکه تلویزیون باید از شروع تا پایان یک مجموعه کنار مستندساز باشد تا اثری خوب و فاخر ساخته شود و زمانی که کار خوب ساخته شود، مخاطب از آن استقبال می‌کند.
مستند می‌تواند به یک مدیوم پرطرفدار در برنامه‌سازی تلویزیون تبدیل شود. با وجود تلاش تهیه‌کنندگان این حوزه ولی در بسیاری از موارد، هزینه‌های تولید هم جبران نمی‌شود به ویژه برای بچه‌هایی که تازه وارد این حوزه شده‌اند و باید از جیبشان هزینه کنند تا اثری را بسازند. من نخستین فیلم مستندم را با وام ازدواجم ساختم. بسیاری از مستندسازانی که عاشق کارشان هستند، مسیرهای مشابهی را برای تأمین هزینه‌های تولید داشتند. لازم است نهادهایی مانند صدا و سیما از مستندسازان حمایت کنند و نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشند.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از خوانندگی رضا رشیدپور در یک جمع خصوصی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی