Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چنگ اندازی کرونا به جان مردم طوفانی‌تر از قبل ادامه دارد و صدای آژیر خطر آن در خراسان جنوبی بلند تر شده است.

در حالی که با قرمز شدن بیرجند و طبس تعداد شهر‌ستان‌های با وضع قرمز کرونایی در استان به ۳ شهرستان افزایش یافته، اما رعایت دستورالعمل‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شود و آمار بستری و ابتلا به کرونا نیز روز به روز در استان افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش توجه به مسائل بهداشتی با وجود پیک پنجم کرونا

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: علی رغم اینکه پیک پنجم کرونا آغاز شده، مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او ادامه می‌دهد: اگر مردم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و کمتر به مجالس عروسی و تشییع جنازه بروند، اوضاع بهتر می‌شود.

شاید آنقدر از کرونا شنیده ایم که این واژه برای ما عادی شده باشد اما کرونا را کسی درک می‌کند که به آن گرفتار شده است.

یکی از شهروندان بیرجندی که مدتی قبل به کرونا مبتلا شده است می‌گوید: مهر ماه پارسال به کرونا مبتلا شدم و هنوز سلامتی کامل خود را به دست نیاورده ام.

بیشتر بخوانید

 تعطیلی مراکز تعویض پلاک و کلاسهای آیین نامه در شهرهای قرمز

در شهرستان نهبندان نیز اوضاع همچنان نگران کننده است.

کادر درمان این شهرستان از افزایش مراجعات و نبود ظرفیت برای پذیرش بیمار جدید می‌گویند و از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گلایه مندند.

آن‌ها می‌گویند: موارد ابتلا به کرونا اکثرا خانوادگی است و مسافرت‌های غیر ضرور به استان‌های همجوار اوضاع را بدتر کرده است.

بیمارستان صحرایی نهبندان نیز در حال تجهیز است و قرار است بیماران کرونایی جدید در آن تحت مداوا قرار بگیرند.

برای در امان ماندن از خطر کرونا باید شیوه زندگی در شرایط کرونایی را جدی بگیریم.

درخواست مسئولان برای همکاری بیشتر مردم

مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌های جامع به صورت هوشمندانه با تغییر رنگ شهرستان‌ها قابلیت اعمال دارد و نیاز به مصوبه جدید نیست.

او افزود: از مردم درخواست داریم هرچند در مدت طولانی تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند، اما برای کنترل سریع پیک پنجم و اینکه افراد کمتری درگیر بیماری شوند حداکثر همکاری را در محدودیت فعالیت‌های صنوف، اجتماعات و تردد‌ها داشته باشند تا شاهد باشیم این پیک و خیز، سریع‌تر رو به کاهش برود.

مهدی زاده بیان کرد: تاکنون ۲۱هزار ۶۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا روز گذشته ۶۴ هزار و ۲۸۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده که ۲۲هزار و ۷۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا دستورالعمل های بهداشتی بیمارستان صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد