Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:08:02 GMT

اختراع اتویی که با برق کار نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۲۵۶۵

اختراع اتویی که با برق کار نمی‌کند

ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی گروه برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد از اختراع اتویی خبر داد که با استفاده از برق کار نمی‌کند.

هاجر باقری طولابی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: اتوی برقی با مصرف توان متوسط تا ۲۵۰۰ وات از ابزارهای پرمصرف در شبکه توزیع برق محسوب می‌شود که توسط اکثر خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف بالای برق اتو مربوط به المنت حرارتی آن است زیرا انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کند.

باقری طولابی با اشاره به اختراع اتوی گازی تصریح کرد: اتوی خشک تغذیه شونده با گاز شهری اختراعی است که به‌طور کامل تغذیه اتو را از شبکه توزیع برق مجزا می‌سازد. در این اتوی خشک، حرارت لازم برای گرم کردن المنت حرارتی به جای برق شهری از یک باکس ابداعی کوچک گاز شهری تعبیه شده در زیر المنت حرارتی تامین می‌شود و در عین حال یک سیستم کنترل حرارت محفظه اتو، ایمنی آن را تامین می‌کند.

عضو هیئت علمی گروه برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد اضافه کرد: مزایای این اختراع عبارتند از حذف مصرف بالای برق شهری لازم برای گرم کردن المنت حرارتی و به جای آن استفاده از یک ریل شعله کوچک فقط با مصرف اندکی گاز شهری و کاهش هزینه تولید و بهره‌برداری از اتوها به دلیل حذف سیستم برقی آنها و عدم تغذیه با شبکه توزیع برق شهری که منجر به کاهش تلفات انرژی الکتریکی در بخش توزیع برق نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: توجه مسئولان به این نوع اختراعات و فراهم کردن امکان تولید انبوه آنها به‌ویژه در شرایط حاضر که شبکه گسترده برق کشور نیاز به کاهش بار در بخش مشترکین توزیع دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایسنا، این اتو توسط هاجر باقری طولابی عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و مهندس علی عباسی‌زاده و داود دالوند با شماره ۹۹۷۱۴ ثبت اختراع ملی شده و نمونه آزمایشگاهی(کانسپت) آن نیز توسط مخترعین ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایسنا توزیع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و غیره برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان تصریح کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع باید یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین به صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

لهونیان در خصوص مشترکین اداری هم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولتی حتماً باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6098128

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید