Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، شمار افرادی که در انگلیس به علت شیوع کرونا مجبور به رعایت قرنطینه هستند، در حال افزایش است. این موضوع باعث شده است مدیران و کسب و کار‌ها اعلام کرده اند برخی مغازه‌ها و کارخانه ها، ممکن است مجبور شوند به صورت موقت، فعالیت خود را تعطیل کنند. زیرا شمار زیادی از کارکنان مجبور به قرنطینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه کارکنان بخش حمل و نقل نیز در خصوص خود-قرنطینه فزاینده از روز دوشنبه، هشدار داده است. علت این موضوع نیز مشخص نبودن دقیق مقررات مربوط به استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی در انگلیس است.

از بیش از نیم میلیون نفر در انگلیس درخواست شده است تا خود را قرنطینه کنند. این درخواست هفته گذشته توسط برنامه موبایل مربوط به خدمات ملی بهداشت مطرح شده است. این رقم به معنای افزایش ۴۶ درصدی در مقایسه با هفته گذشته است. به هر کس که این هشدار را دریافت می‌کند، توصیه شده است، تا خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کند. اما این به معنای الزام قانونی نیست. از ۱۶ اوت، افرادی که در انگلیس هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، دیگر لزومی به خود قرنطینه ندارند، حتی اگر هشدار برای آن‌ها صادر شود.

خبرنگار بی بی سی در این باره گفت: شرکت رولز رویس، یکی از بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک است که ممکن است بر اثر شمار زیاد کارکنانی که باید خود قرنطینه شوند، تحت تاثیر قرار بگیرد. خدمات ملی بهداشت، از این افراد خواسته است تا خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند. این شرکت اعلام کرده است ممکن است بدین ترتیب، مجبور شود میزان تولید خود را به نصف کاهش دهد. شرکت نیسان نیز اکنون با کمبود نیرو روبرو است. نزدیک به ۹۰۰ تن از کارکنان این شرکت به خانه فرستاده شدند. این رقم برابر با ۱۰ درصد نیروی کار است.

این شرکت تولید پلاک خودرو در شفیلد نیز با مشکل مشابهی روبرو است و به لحاظ نیروی انسانی کمبود دارد. ۸ تن از کارکنان این شرکت، اکنون به قرنطینه فرستاده شده اند. سخنگوی دولت اعلام کرد ۱۶ اوت، همچنان تاریخ معتبر برای لغو خود قرنطینه است. با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، ضروری است اطمینان حاصل شود که این نظام خود قرنطینه، به شکل متناسب رعایت می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر هادی طحان نظیف انگلیس ویروس کرونا گسترش کرونا کارخانه ها تعطیلی بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر هادی طحان نظیف خود قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت