Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی چین اعلام کرد:« جهانی سازی یک ارز نتیجه طبیعی انتخاب بازار است. با وجود اینکه یوان دیجیتال از نظر فنی برای استفاده بین مرزی آماده است، ولی طراحی آن هنوز مناسب برای پرداخت های داخلی است».

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرد به دنبال پرداخت های بین مرزی با یوان دیجیتال است و قصد دارد استانداردهای جهانی برای ارزهای دیجیتال معرفی کند تا یک سیستم پولی بین المللی مشترک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک مرکزی چین اعلام کرد حین توسعه استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال در داخل، امنیت اطلاعاتی و حفاظت از اطلاعات شخصی افراد را تقویت می‌کند.

چین پیشتاز رقابت جهانی برای راه‌اندازی ارزهای مجازی بانک مرکزی است و مدتهاست از یوان دیجیتال در اکثر شهرهای بزرگ از جمله شنزن، پکن و شانگهای به طور آزمایشی استفاده می‌کند ولی هنوز هیچ زمانی برای راه اندازی رسمی آن اعلام نکرده است.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند یوان دیجیتال موقعیت جهانی این ارز را تقویت می‌کند، آن هم زمانی که چین به دنبال شکستن سلطه سیستم پرداخت با دلار است.

بانک مرکزی چین اعلام کرد:« جهانی سازی یک ارز نتیجه طبیعی انتخاب بازار است. با وجود اینکه یوان دیجیتال از نظر فنی برای استفاده بین مرزی آماده است، ولی طراحی آن هنوز مناسب برای پرداخت های داخلی است».

این بانک اعلام کرد به دنبال برنامه پرداخت بین مرزی با همکاری سایر بانک‌های مرکزی است و امیدوار است بتواند فعالانه در نقل و انتقال‌های بین المللی ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشد و استانداردهایی برای آن تعیین کند تا یک سیستم پولی بین المللی مشترک ایجاد شود».

یوان دیجیتال بخشی از اسکناس ها و سکه های چین را دربرگرفته و از یک سیستم توزیع دوگانه استفاده می‌کند. بانک مرکزی در این سیستم، ارز دیجیتال را به بانک ها ارائه می‌دهد و بانک‌ها آن را به اشخاص و شرکت‌ها می‌رسانند.

بانک مرکزی چین در تلاش برای کاهش نگرانی در مورد نظارت دولت بر ارزهای دیجیتال قول داده از اطلاعات شخصی افراد محافظت شود و اجازه ندهد از یوان دیجیتال در شرط بندی های اینترنتی، پولشویی و فرار مالیاتی استفاده شود.

سیستم پرداخت با یوان دیجیتال نسبت به سیستم‌های سنتی اطلاعات شخصی کمتری نیاز دارد و این اطلاعات را در اختیار شخص سوم و سازمان های دولتی دیگر قرار نمی‌دهد.

شورای دولتی یا کابینه چین در اواخر ماه مه استخراج و تجارت بیت کوین به خاطر مخاطرات مالی آن محدود و نظارت بر آن را تشدید کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزهای دیجیتالی یوان دیجیتال پول نیوز ارزش دلار بانک مرکزی چین بانک مرکزی چین اعلام یوان دیجیتال بین مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی گفت: عرضه خارج از شبکه ۱۳۲ هزار کیلوگرم پلی اتیلن به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به استعلام از سازمان صمت و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: سازمان صمت پیرامون عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی یک شرکت، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

کد خبر 6093381

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد