Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: پلیس به واسطه مسوولیتی که در حوزه نظم و امنیت عمومی دارد از مرداد سال گذشته طرح ویژه مقابله با اراذل و اوباش را اجرایی کرده و به موفقیت‌های خوبی نیز در این راستا، دست یافته است.

وی افزود: در همین راستا و طی هفت ماه (شهریور تا اسفند سال گذشته) بیش از یک هزار نفر و در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۲۴۲ نفر از اراذل و اوباش را که تهدیدی برای امنیت و نظم عمومی جامعه محسوب می‌شدند، دستگیر کردیم که منجر به زندانی شدن ۷۲ نفر از آنها با حکم قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون ۷۹۴ نفر اراذل و اوباش شناسایی و اخطارها و تذکرات لازم در خصوص عواقب شرارت و ایجاد درگیری و مزاحمت به آنها داده شده است.

سردار جاویدان یادآور شد: در مسائلی نظیر شرارت و مزاحمت خیابانی طبق آمار منتشر شده ناجا، کرمانشاه رتبه ۱۹ و در سرقت خشن و سرقت به عنف هم رتبه ۱۴ کشور را دارد.

وی همچنین با اشاره به رتبه ۲۸ کرمانشاه در تصادفات رانندگی، اضافه کرد: در بحث سرقت نیز استان دوازدهم کشور هستیم.

رییس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به کشف یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان در این حوزه وجود، ۲۵۰۰ معتاد متجاهر است که عمدتا مرتکب سرقت‌های خرد شده و باعث بالا بردن آمار این ناهنجاری اجتماعی می‌شوند.

سردار جاویدان اظهار کرد: موضوع قابل تامل در این خصوص ظرفیت پایین نگهداری معتادان متجاهر است به گونه ای که کمپ‌های ترک اعتیاد ما ظرفیت پذیرش تنها ۵۰۰ نفر را دارند که این ظرفیت، با آمار معتادان متجاهر استان در تضاد است.

وی افزود: پایین بودن ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر باعث شده این افراد پس از دوره یک یا دو ماهه و در حالیکه هنوز اعتیاد خود را ترک نکرده‌اند به جامعه بازگشته و در همان مسیر قبلی قرار گیرند در حالیکه جمع آوری آنها امروز یکی از مطالبات به حق مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به برخی حوادث هفته گذشته در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: چند مورد درگیری، سرقت منجر به تیراندازی و قتل در استان رخ داد که پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه به سرعت به این حوادث ورود پیدا کرد و افراد خاطی را در سریعترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مراجع قضایی داد.

سردار جاویدان با تاکید بر اینکه کرمانشاه جای امنی برای مجرمان نیست، اضافه کرد: پلیس قاطعانه و بدون گذشت با خاطیان و آنهایی که به هر بهانه ای اقدام به ایجاد ناامنی می‌کنند برخورد و هیچ مسامحه‌ای با آنها نخواهد داشت.

وی، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با پلیس شد و گفت: امنیت مقوله ای جمعی است و همه ادارات و سازمان ها باید به این قضیه ورود پیدا کنند تا شاهد پایداری این موضوع و بهتر شدن وضعیت جامعه باشیم.

برچسب‌ها سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه امنیت کرمانشاه کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه امنیت سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه امنیت کرمانشاه کشفیات استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان