Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، چند روز قبل گزارشی در خبرگزاری فارس با موضوع «اضافه‌کاری‌های نجومی در نوسازی مدارس هرمزگان» منتشر شد که بازتاب وسیعی در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی داشت.

به فاصله دو روز از انتشار این گزارش، نوسازی مدارس هرمزگان با ارسال تکذیبیه‌ای، خبر خبرگزاری فارس درباره اضافه کاری‌های نجومی در نوسازی مدارس هرمزگان را کذب خوانده بود اما از آن جا که ما در خبرگزاری فارس با اسناد مشخصی از جمله فیش‌های حقوقی افرادی که اضافه‌کاری نجومی گرفته بودند، منتشر ساخته بودیم از مسؤولان نوسازی مدارس خواستیم که اسناد و مدارک مشخصی درباره آنچه که آن را کذب می‌خوانند در اختیار خبرگزاری قرار دهند که دیگر خبری از آنها نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(فایل صوتی موجود است)

پس از طرح این خواسته از سوی خبرگزاری فارس مبنی بر در اختیار قرار دادن مدارکی دال بر رد دریافت این اضافه‌کاری‌های نجومی و یا ارائه اسنادی دال بر محاسبه این اضافه‌کاری‌ها برای دو یا چند ماه، خبرسازی‌های جعلی برای پوشش گذاردن بر این خبر در سطح استان صورت گرفت که البته پس از هر روشنگری رسانه‌ای امری طبیعی است که جیغ برخی از ذینفعان از ماجرا به هوا برخیزد.

صدالبته پس از انتشار این گزارش که به منظور هشدار دادن درباره اصلاح رویه‌ای نادرست در درون یک سازمان از بدنه وزارت آموزش و پرورش بود، با موجی از همراهی و همدلی کارمندان شریف این سازمان و عموم مردم مواجه شدیم که بی شک دعای خیر مردم بزرگ‌ترین سرمایه یک رسانه بشمار می‌رود و خوشحالیم که خبر ما شاید بتواند قدمی در راستای تحقق عدالت در درون یک دستگاه اداری باشد.

حال برای تنویر افکار عمومی ابتدا همان 4 فیش دارای اضافی کاری نجومی مربوط به خرداد 1400 را در نگاه شما قرار می‌دهیم و در ادامه فیش حقوقی شماری از کارمندان این اداره را می‌بینید که معاونان و مشاور مدیرکل در فیش حقوقی خرداد خود تا 316 ساعت اضافه کار و کارمندان در حد 10 ساعت و 20 ساعت اضافه کار گرفته‌اند.

 

 

در بالا فیش حقوقی معاونان اداره کل و یک مشاور قرار دارد که تا 316 ساعت در فیش خردادماه برای آنان اضافه کاری لحاظ شده است.

در پایین جوابیه نوسازی مدارس را می‌بینید:

بسمه تعالی؛ احتراماً در پاسخ به مطلب منتشر شده در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ توسط خبرگزاری فارس با موضوع پرداخت اضافه کاری کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، به استحضار می رساند مبالغ مندرج در فیش حقوقی با عنوان اضافه کاری مربوط به مطالبات اضافه کاری ماه های متوالی بوده که بصورت تجمعی در فیش حقوقی خرداد ماه و بدون تفکیک ماهیانه ثبت شده است و پرداخت تعداد ساعات ذکرشده در این خبر بصورت ماهیانه توسط این اداره کل کذب محض می باشد.
همچنین در این امر رعایت کلیه موازین قانونی از جمله بند ۹ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری صورت پذیرفته که اسناد مثبته مربوط به این موضوع ثبت و ضبط می باشد.

یک توضیح جالب: همه کارمندان ایران می‌دانند که مبلغِ اضافه کاری که در فیش خرداد ماه یک اداره می‌آید نهایتا مربوط به دو ماه پیشین خود (یعنی فروردین  و اردیبهشت) است چرا که اضافه کاری‌های مربوط به سال قبل در ردیف دیون قرار می‌گیرد و اضافه کاری هر ماه نیز عمدتا در ماه آینده پرداخت می شود. بنابراین نمی توان ادعای تعلق داشتن این مبالغ اضافه کاری به ماه‌های متوالی را پذیرفت. جالب تر این که بنابر شرایط کرونایی هرمزگان بسیاری از روزهای فروردین و اردیبهشت (با مجموع 20 روز تعطیلی) نیز دور کاری بوده است. (فایل صوتی گفت‌وگوی فارس با دو تن از کارمندان مطلع این اداره کل در نزد فارس به امانت قرار دارد)

با این حال در ادامه، فیش‌های حقوقی خردادماه شماری از کارمندان این اداره کل نیز می آید که مقایسه ساعات و مبلغ اضافه کاریِ کارمندان با مدیران این اداره کل نیز می‌تواند خود گویای همه چیز باشد. (شمار بیشتری از فیش‌های حقوقی در اختیار فارس قرار دارد)

 

نوسازی مدارس در هر استانی یکی از کانون‌های مشارکت‌ خیران است به طوری که در هرمزگان در سال 99 بیش از 105 میلیارد تومان به نوسازی مدارس از سوی خیران کمک شده است و لذا انتظار می‌رود که مدیران این ادارات کل با وسواس هرچه بیشتری در موضوعات مالی عمل کنند تا کارمندان یک اداره با دیدن فیش حقوقی مدیران خود و مقایسه آن با میزان کار و تلاشی که خود در اداره شان می‌کنند، حس تبعیض به آنان دست ندهد.

الباقی قضاوت با مردم...

 

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی بندرعباس هرمزگان نوسازی مدارس نوسازی مدارس هرمزگان اضافه کاری خبرگزاری فارس اداره کل فیش حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند