Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی در بیانیه‌ای به ابراز حمایت از کوبا پرداخت و افزود: اعتراضات در کوبا در راستای دسیسه چینی برای از بین بردن سوسیالیسم و انقلاب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوزویک، یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در یک بیانیه مطبوعاتی که روز جمعه انتشار یافت، استدلال کرد که "اعتراضات ضد دولتی که در کوبا رخ داد نتیجه دستکاری پشت صحنه از سوی نیروهای خارجی به همراه محاصره مداوم کوبا با هدف دسیسه چینی برای از بین بردن سوسیالیسم و انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این بیانیه مستقیما از آمریکا نام نبرد و این ممکن است نشانه احتمالی تداوم علاقه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دیپلماسی بالقوه با واشنگتن باشد، اما اشاره‌اش به تحریم طولانی مدت اعمال شده از سوی واشنگتن علیه هاوانا مشخص بود.

این مقام اظهار کرد که کره شمالی "تلاش‌های نیروهای خارجی برای مداخله در امور داخلی کوبا با هدف دسیسه چینی برای سرنگون کردن نظام سوسیالیستی کوبا با بهره برداری از اعتراضات ضد دولتی اخیر را محکوم و رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: ما به حمایت و همبستگی کامل خود در قبال تمامی تلاش‌ها و تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت و مردم کوبا برای حراست از منزلت و حاکمیت کشور و دفاع از سرزمین پدری، انقلاب و دستاوردهای سوسیالیسم تا آخر می پردازیم.

در این بیانیه تاکید شد: اطمینان داریم که کوبا مداخله نیروهای خارجی را در هم خواهد شکست و به شکلی معتبر بر وضعیت فعلی غلبه کرده و با قدرت از ثبات سیاسی کشور حراست خواهد کرد.

کره شمالی اخیرا هر چه بیشتر در قبال امور بین‌المللی ساکت مانده اما این کشور دارای روابط پرسابقه با کوبا است که به زمان جنگ سرد برمی‌گردد و این روابط امروز نیز تا حد زیادی هم در زمینه سیاست مربوط به هر دو کشور و هم در زمینه تعاملاتشان با آمریکا زنده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوبا کره شمالی اعتراضات کوبا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا

فوتبال اسپانیا به دلیل مداخله دولت در آستانه «محرومیت بزرگ» قرار دارد.

به گزارش فارس؛ «پیامد مرگبار در انتظار فوتبال اسپانیا به خاطر مداخله دولت»، این گزارش امروز (دوشنبه) نشریه آس اسپانیا از دخالت وزارت ورزش این کشور در امور فدراسیون فوتبال است.

طبق قانون فیفا هیچ دولتی حق ندارد که در امور فوتبال دخالت کند در غیر این صورت فوتبال آن کشور تعلیق و از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم می شود.

پیش از این کشورهایی مثل کنیا و زیمباوه به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال محروم شدند.

فیفا با مداخله دولت ها در امور فوتبال به صورت جدی برخورد می کند و در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

نشریه آس گزارش می‌دهد که «فیفا و یوفا با ارسال نامه ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش اسپانیا» خواهان توضیح ایجاد کمیسیونی در فدراسیون این کشور شدند که این کمیسون را «مصادق دخالت دولت در فوتبال می‌دانند».

بر اساس گزارش رسانه مادریدی، وزارت ورزش اسپانیا «یک هفته زمان دارد» تا درباره ایجاد این کمیسیون روشنگری کند در غیر این صورت «خطر محرومیت تیم ملی اسپانیا از یورو و محرومیت رئال و بارسلونا» از لیگ قهرمانان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین