Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده درصدد ساخت دو پایگاه جاسوسی در انگلیس و استرالیا است تا به گفته یک افسر آمریکایی از ماهواره‌های مهم آمریکا که دور زمین در چرخش هستند حفاظت شود.

«جک واکر» یک افسر نیروی فضایی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز این مطلب را بیان و اشاره کرد که ایجاد این پایگاه ضروری است «چون می‌خواهیم زنجیره اهدافی را که می‌تواند سیستم‌های ما را در فضا تهدید کند زیر نظر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت که آمریکا قصد دارد ۳ پایگاه در سراسر جهان از جمله در انگلیس یا اسکاتلند نصب کند. دو پایگاه دیگر هم در آمریکا و استرالیا راه اندازی می‌شوند. اولین پایگاه برای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۵ هدف‌گذاری شده است.

در این پایگاه‌ها از فنآوری‌ رادار استفاده خواهد شد تا اشیائی را که ۳۶ هزار کیلومتر دورتر از زمین ممکن است به ماهواره‌های آمریکا آسیب بزنند شناسایی شوند. واکر می‌گوید که آمریکا باید برای احتمال حمله به «زیرساخت‌های حیاتی» این کشور در فضا آماده باشد.

وی چین و روسیه را متهم کرد که «کارهایی انجام داده و سیستم‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که برای ماهواره های ما که زندگی روزانه‌مان به آن وابسته است تهدید بشمار می‌رود.»

وی در این رابطه به سیستم موقعیت‌یاب جهانی اشاره کرد که از ۳۱ ماهواره تشکیل شده و اطلاعات مهمی را در اختیار مردم، دولت‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان قرار می‌دهد. به گفته این افسر آمریکایی، صدمه به این سیستم به خدمات بانکی، تلفن، سیستم حمل و نقل و جابه‌جایی مواد غذایی آسیب می‌زند.

سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم ماه گذشته طی نشستی که در بروکسل برگزار شد هشدار دادند که هرگونه درگیری در فضا به جنگ روی زمین کشیده می‌شود. وزیر دفاع انگلیس، بن والاس در این زمینه می‌گوید« به نظر ما درگیری‌ها محدود به فضا و مثل فیلم جنگ ستارگان نخواهد بود. در یک درگیری بزرگ، تجهیزات فضایی هدف قرار خواهند گرفت؛ بنابراین باید امروز سرمایه‌گذاری و اطمینان حاصل کنیم که برای چنین روزی ابزارهای جایگزین داریم.»

به گزارش اسکای نیوز، هرپایگاه جاسوسی آمریکا که «رادار پیشرفته عمق فضا» نام‌گذاری شده یک کیلومتر مربع وسعت دارد که در آن شش ماهواره بزرگ با قطر ۱۵ متر مستقر خواهد بود. یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت که پایگاه جاسوسی آمریکا از این ظرفیت برخوردار است که با ردیابی و رصد اشیاء، فضا را امن‌تر کند تا از ماهواره‌هایمان حفاظت کنیم. 

گفتنی است که انگلیس همچنین میزبان شماری پایگاه جاسوسی آمریکا در این کشور است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پایگاه جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند