Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@12:09:00 GMT

کشف و ضبط نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ماینر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۸۴۸۷

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از قاطعیت پلیس در انهدام مزارع دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مربوطه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: در پی خاموشی‌های گسترده و سراسری اخیر کشور، ناجا با اتخاذ طرح‌های ویژه، مقابله قاطع با مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز‌های دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: ناجا در بیست روز ابتدایی تیرماه سال جاری با تشدید اقدامات خود موفق به کشف نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز گردیده که در مقایسه با خرداد که آمار کشفیات ۸۵۰۰ دستگاه بوده افزایش بی سابقه ۱۲۵ درصدی را نشان می‌دهد؛ این درحالیست که همچنان تا انتهای تیرماه این آمار قطعا با افزایش بیشتری روبه رو خواهد شد که ان شاءالله اینگونه اقدامات در کاهش خاموشی‌ها و قطعی برق موثر باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید تولید برق نیروگاه‌ها در کشور و تشدید این خاموشی ها، لوازم خانگی و صنعت تولید با مشکلاتی روبه رو شده اند به همین خاطر در سال مانع زدایی از تولید بر اساس اختیارات قانونی برخورد با موانع تولید را تکلیف خود می‌دانیم.

سخنگوی ناجا با اشاره به تاثیر عدم برخورد با فعالیت غیرقانونی این دستگاه‌ها در ظهور برخی پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی، بیان داشت: ناجا جهت رفاه حال شهروندان و هم وطنان عزیز، از آمادگی کامل برای همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط در شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز ارز‌های دیجیتال اعلام می‌دارد و با جدیت در اجرای قاطعانه قانون بدون اغماض اقدام خواهد کرد.

سردار حاجیان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز در همکاری و اطلاع به موقع به پلیس، از شهروندان محترم خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ گزارش نمایند. برچسب ها: ماینر ، کشف و ضبط ، پلیس ، سردار حاجیان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ماینر کشف و ضبط پلیس سردار حاجیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک کرانچ، دولت جو بایدن به دنبال تأمین بودجه‌ای است که با استفاده از دوقلو‌های دیجیتالی، تولید نیمه هادی‌ها را بهبود می‌بخشد.

دوقلو‌های دیجیتال مدل‌های مجازی هستند که برای آزمایش و بهینه سازی اشیاء و سیستم‌های فیزیکی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، خودروسازان به دنبال استفاده از دوقلو‌های دیجیتالی کارخانه‌های خود هستند تا فرآیند‌های جدید تولید را بدون ایجاد اختلال در تولید آزمایش کنند.

دولت بایدن اعلام کرد درخواست‌هایی را برای آنچه که پیش بینی می‌کند در مجموع ۲۸۵ میلیون دلار هزینه ببرد برای کار‌هایی که شامل تحقیق در زمینه توسعه دوقلو دیجیتال نیمه هادی، ساخت و پشتیبانی از امکانات ترکیبی فیزیکی/دیجیتالی، پروژه‌های نمایشی صنعت، آموزش نیروی کار و بهره برداری از مؤسسه جدید ساخت تراشه آمریکا است، بپذیرد.

لوری ای. لوکاسیو، معاون وزیر بازرگانی برای استاندارد‌ها و فناوری و مدیر مؤسسه ملی استاندارد و فناوری روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که دوقلو‌های دیجیتال می‌توانند هزینه‌های توسعه و ساخت تراشه را کاهش دهند، در حالی که فرآیند‌های مشارکتی بیشتری را در مورد طراحی و توسعه تراشه ممکن می‌سازند.

لوکاسیو گفت: در حال حاضر، هیچ کشوری در مقیاس مورد نیاز سرمایه‌گذاری نکرده به موفقیت توانسته است صنعت را به گونه‌ای یکپارچه کند که پتانسیل عظیم فناوری دوقلو‌های دیجیتال را برای کشف‌های نوآورانه آزاد کند.

این تأمین مالی بخشی از قانون تراشه و علم ۲۰۲۲ (CHIPS and Science Act of ۲۰۲۲) است. این قانون یک لایحه ۲۸۰ میلیارد دلاری دارد که شامل ۵۲.۷ میلیارد دلار برای افزایش تولید داخلی نیمه‌رسانا‌هاست. در آن زمان، بایدن
خاطرنشان کرد که ایالات متحده از تولید ۴۰ درصد نیمه هادی‌ها در سراسر جهان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند