Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:46:11 GMT

۱۱ بسته خدمات به دانش‌بنیان‌ها تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۰۵۵۱

۱۱ بسته خدمات به دانش‌بنیان‌ها تعلق گرفت

این معاونت برای کمک به حل مشکلات فنی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان این ۱۱خدمت را به صورت متنوع و چند بعدی تهیه کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری،یکی از بسترهای خدمات‌رسانی در این زمینه، برگزاری جلسات رایگان با استفاده از کارشناسان بیرونی است. مهندسان شرکت دانش‌بنیان و فعالان صنایع نرم و خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند با شرکت در این جلسات سوالات فنی و تخصصی خود را با کارشناسان خبره آن حوزه در میان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این کارشناسان بیرونی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌توانند خدمات بیشتری برای تولید موفق محصول به این شرکت‌ها ارائه دهند.

استفاده از خدمات تخصصی نانو

مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) یک مرکز خدماتی خاص است که خدمات مختلفی را در حوزه فناوری نانو به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌دهد. این خدمات شامل در اختیار گذاردن تجهیزات ساخت و تولید در ابعاد نانو در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی نیز می‌شود. همچنین در قالب شش پلتفرم فناوری شامل نانومواد، نانوکامپوزیت، نانوالیاف، نانوپوشش، نانوکویتاسیون و پلاسمای سرد، خدمات ساخت و تولید ارائه می‌شود.

رساندن محصولات دانش‌بنیان‌ به بازار با کمترین هزینه

این رشته از خدمت، ارائه مشاوره تخصصی و استفاده از خدمات کارآزموده و مجرب را شامل می شود. کسب و کارهای مختلف خلاق و دانش‌بنیان درخواست‌های عمومی خود را در این پیشخوان خدمتی ارائه می‌کنند.

مشاوره الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه های هوشمند و تجهیزات پزشکی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد شیمیایی و پلیمری، مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی و مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، دیگر خدمات ارائه شده در قالب بسته خدمتی «خدمات و مشاوره فنی محصولات» است.

در قالب این خدمت، یارانه خدمات آزمایشگاهی نیز به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌شود. شرکت‌های متقاضی برای دریافت یارانه خدمات آزمایشگاهی پس از ثبت درخواست، از یارانه کمکی نیز در این خصوص برخوردار می شوند.

شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان هر کدام به فراخور حال خود، از ۱۴۰ بسته خدمتی متنوع بهره‌مند می‌شوند. هر کدام از این بسته‌های خدماتی در حوزه‌های مانند بیمه، گمرک، مالیات و بازارسازی داخلی خود به چندین زیرشاخه مختلف تقسیم می‌شوند و بر این اساس، بیش از ۵۰۰ خدمت مختلف از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه می‌شود.

برچسب‌ها توسعه دانش فنی اکوسیستم علمی و دانشگاهی کشور فناوری نانو شرکت دانش بنیان دانش‎ بنیان ‎ها یارانه دارویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو شرکت دانش بنیان فناوری نانو شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها یارانه دارویی خلاق و دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت