Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشست دو روزه نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان ظهر امروز (شنبه) در دوحه آغاز شد و قرار است در پایان این نشست، قطعنامه‌ای صادر شود.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در سخنانی در آغاز این نشست گفت جنگ راه‌حل مشکل افغانستان نیست و باید از تحمیل نظرات به‌ گونه غیرصلح آمیز خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله عبدالله تصریح کرد، بازندۀ اصلی جنگ کنونی، مردم افغانستان هستند.

وی افزود، من می‌دانیم که مردم افغانستان قربانی خشونت‌های کنونی هستند. فرق نمی‌کند که جمهوری اسلامی افغانستان به گزینه زور متوسل شود و یا تحریک طالبان تلاش به پیروزی از طریق خشونت و جنگ باشد.

در این نشست ملا عبدالغنی برادر، بار دیگر بر ایجاد نظام اسلامی در این کشور تأکید کرد و گفت که برای رسیدن به صلح باید از خواست‌های فردی گذشت.

وی افزود، برای اینکه مردم افغانستان زندگی با عزت داشته باشند، نیاز است که یک حکومت مستقل مرکزی اسلامی تشکیل شود. در این باره باید از خودخواهی‌ها و منافع شخصی بگذریم، افغانستان خانه همه مردم افغانستان است.

نمایندگان افغانستان و طالبان در این نشست تأکید کردند که تنها راه برون رفت از مشکل افغانستان مذاکره و پیشبرد تلاش‌های سیاسی است.

این مذاکرات در حالی در قطر آغاز شده است که جنگ در داخل افغانستان به شدت ادامه دارد و گروه طالبان موفق شده‌ بیش از صد شهرستان را  به کنترل خود آورد.

برچسب‌ها جنگ مذاکرات صلح افغانستان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ مذاکرات صلح افغانستان تحولات افغانستان جنگ مذاکرات صلح افغانستان تحولات افغانستان مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی