Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرمن پرس، «شارل میشل»، رئیس شورای اتحادیه اروپا که به ارمنستان سفر کرده است، در دیدار با نخست وزیر این کشور تاکید کرد که اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا شریکی فعال برای تضمین شکوفایی ارمنستان و ثبات و امنیت این کشور باشد.

رئیس شورای اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری بعد از دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر مکلف ارمنستان اعلام کرد: اتحادیه اروپا دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به ارمنستان کمک مالی اختصاص خواهد داد و این منابع باید در زمینه‌هایی نظیر زیرساخت‌ها، محیط زیست، حمل و نقل و اجرای اصلاحات دموکراتیک استفاده گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اروپایی همچنین با اشاره به تنش اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد که عقب‌نشینی یگان‌های نظامی از مرزها در راستای آغاز روند صلح بین دو کشور بسیار حائز اهمیت است و از دو کشور درخواست می شود تا سخنرانی‌های خصمانه علیه یکدیگر را به منظور حل و فصل مشکلات پیچیده بین دو کشور کنار بگذارند.

میشل همچنین بر آمادگی اتحادیه اروپا بر حمایت از گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا در راستای تلاشش برای حل نزاع بین ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ تاکید کرد و افزود: دست برداشتن از اظهارات خصمانه بین دو کشور یکی از چهار شرط برای حل مشکلات منطقه است.

شارل میشل در این سفر تاکید کرد که اتحادیه اروپا گروه مینسک به ریاست مشترک ایالات متحده، روسیه و فرانسه را تشویق می‌کند که «به مسئولیت خود عمل کنند» و برای حل و فصل اختلافات میان این دو کشور وارد عمل شوند.

گروه مینسک در سال ۱۹۹۲ میلادی در جریان کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) که اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نام گرفته، تشکیل شد و موظف بود آذربایجان و ارمنستان را به مذاکره برای جستجوی یک راه حل صلح‌آمیز در موضوع قره‌باغ تشویق کند.

گروه مینسک از زمان برقراری آتش‌بس در پاییز سال گذشته تاکنون، عمدتاً غیرفعال بوده است.

قرار است شارل میشل روز یکشنبه نیز با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار کند و در ادامه رهسپار گرجستان شود.

کد خبر 5260115

منبع: مهر

کلیدواژه: ارمنستان اتحادیه اروپا چارلز میشل کمک مالی ایالات متحده امریکا افغانستان عراق لبنان طالبان رژیم صهیونیستی ایران روسیه فلسطین ترکیه سعد الحریری سوریه مذاکرات صلح افغانستان فرانسه اتحادیه اروپا گروه مینسک دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا