Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات به افزون بر ۳۰ هزار شغل و کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شد.

به گزارش پول نیوز، به نقل از ایسنا، سهراب مختاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این استان در شیراز، گفت: همچنین طی این مدت، ۷۴ هزار کارگر در فارس مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و که در زمینه کمک به افرادی که به طور موقت از شغل خود بیکار شدند، استان فارس پس از تهران رتبه دوم را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بازگشت افراد بیکارشده در اثر شیوع کرونا به محل کارشان را از دیگر اقدامات شاخص در فارس دانست و ادامه داد: بر اساس مستندات تامین اجتماعی، تعداد شاغلان استان در مقطع کنونی نسبت به اسفندماه سال ۹۸ چهار درصد رشد داشته است.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس، ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از نیروی کار و بخش تولید در مقابل همه گیری و موج پنجم ویروس کرونا موسوم به دلتا افزود: بر اساس آمار حوزه بهداشت و درمان استان تاکنون چهار هزار و ۶۵۶ نفر براثر شیوع بیماری کرونا در این استان جان باخته‌اند که فقط ۱۵ نفر از آن‌ها از میان جامعه کارگری استان بوده است.

مختاری گفت: این موضوع بیانگر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های کار و اعمال نظارت دقیق بر فعالیت کارگاه‌ها و جامعه کارگری استان است.

او اظهار داشت: تولید، تنها حوزه‌ای بود که فعالیت آن در کنار بخش بهداشت و درمان از ابتدای شیوع کرونا متوقف نشد، اما با کوشش، همکاری و نظارت جدی مجموعه‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارفرمایان، کارگران و تشکلات عالی مربوطه بر فعالیت کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان، کمترین خسارت به این بخش وارد شد.

او تصریح کرد: با توجه به اوج گیری مجدد نوع جدید کرونا و آغاز پیک پنجم همه گیری این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها در بین جامعه کار و تولید استان امری ضروری است که باید کماکان رعایت آن به شکل جدی مدنظر قرار داشته باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب اعتبارات سال ۹۹ برای حمایت از طرح‌های در حال تکمیل فارس گفت: با حمایت بانک توسعه تعاون شاهد احداث بیمارستان، سد، راه، راه آهن و مجموعه‌های ورزشی کارگری در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا پول درآمد تعاون کار و رفاه اجتماعی کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند