Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود نشان، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد با بیان اینکه این مراکز در زمره خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی قرار دارد، گفت: رویکرد قبلی سازمان بهزیستی کشور در زمینه ایجاد مراکز بزرگ نگهداری از معلولین به خاطر مشکلاتی که وجود داشت کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در سال‌های اخیر این رویکرد به سمت تأسیس خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی با ظرفیت حداکثر ١٠ نفر از افرادی که شرایط نگهداری آن‌ها در منزل وجود ندارد تغییر کرده است.

مسعود نشان افزود: این خانه‌های کوچک بر اساس معلولیت‌های مختلف، شدّت و نوع معلولیّت تأسیس شده و خدمات تخصصی و با کیفیت به افراد ارائه شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد اظهار داشت: برای توسعه خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی و تشویق افراد برای ایجاد این مراکز، یارانه‌ای به مؤسسین این مراکز تخصیص داده شده که امسال نیز یارانه مقیمان این خانه‌های کوچک با رشد دو برابری به ٣ میلیون تومان افزایش یافت.

خانه کوچک توانبخشی یاسر ویژه افراد دارای اختلال هوشی و رشدی وابسته به مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اردکان در ساختمانی به مساحت ١٢٠ متر مربع و با هزینه‌ای بیش از ٧٠٠ میلیون با ظرفیت ١٠ نفر به بهره برداری رسید و در حال حاضر پنج نفر در این خانه ساکن هستند.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور اختلالات ژنتیکی خانه های کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز برگزار شد که در یکی از بازی‌ها، تیم‌های چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک باید در ورزشگاه شهید نصیری یزد به مصاف هم بروند.

در شرایطی که سازمان لیگ هنوز زمان برگزاری این مسابقه را اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسید این بازی فقط باید در تاریخ 27 اردیبهشت انجام شود تا تداخلی در برنامه بازی‌های دو تیم به وجود نیاید و بتوانند به مسابقات لیگ برتر و لیگ یک برسند.

آلومینیوم اراک روز 22 اردیبهشت میزبان صنعت نفت آبادان است و روز یکم خردادماه باید در شهر سیرجان به مصاف گل‌گهر برود و رقابت حساسی را بین تیم‌های نیمه بالای جدول برگزار کند که طبق اعلام سازمان لیگ، بین این دو مسابقه باید رودرروی چادرملو اردکان قرار بگیرد.

چادرملو اردکان هم روز 19 اردیبهشت میزبان خوشه طلایی ساوه خواهد بود و روز 31 اردیبهشت هم مقابل مس کرمان قرار می‌گیرد که طبق برنامه دو تیم، فقط یک تاریخ مشخص می‌تواند میزبان دیدار این تیم برابر آلومینیوم اراک باشد.

فشردگی مسابقات آلومینیوم اراک در لیگ برتر و زمان طولانی که بین دو دیدار لیگ یکی چادرملو اردکان وجود دارد، موجب می‌شود تا سازمان لیگ احتمالا تاریخ 27 اردیبهشت را برای دیدار شاگردان سید مجتبی حسینی و سعید اخباری انتخاب کند.

دیگر خبرها

  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم