Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پروژه‌های گردشگری برای رونق اقتصادی و تحول اقتصاد شهری در نقاط مختلف نقشه جغرافیایی اجرا می‌شوند، هر پروژه‌ای که بر صفحه کاغذ تحریر می‌شود پشتوانه فکری و تخصصی دارد که گاه ضعف‌ها و کاستی‌هایی به دنبال دارد و این حساسیت‌ها زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد تا با نگاه همه‌جانبه روند اجرایی و عملیاتی شکل بگیرد، وقتی مرجع تخصصی نسبت به تصویب اجرای طرح صحه می‌گذارد نه تنها در یک مرحله بلکه دو بار موافقت شورای عالی معماری کشور را دریافت می‌کند به معنای آن است که تمامی جوانب طرح توسط کارشناسان دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اجرای پروژه تله‌کابین گرگان که دو دهه با مانع‌تراشی‌های متعدد همچنان بر روی کاغذ مانده است/ ایجاد حواشی و سنگ‌اندازی پیش‌روی پروژه‌های گردشگری فقط به ضرر استان تمام می‌شود

اجرای پروژه تله‌کابین گرگان که دو دهه با مانع‌تراشی‌های متعدد همچنان بر روی کاغذ مانده است، این مرحله با جلب موافقت دوباره مراجع تخصصی به کارزار اجرا آمده است، مهر تائید نهادهای استانی و کشوری در اجرای پروژه تله‌کابین گویای این است که دلواپسی مخالفان زیست‌محیطی کمی فراتر از نهادهای تخصصی است و باید آنها نیز در برابر حکم تصویب این پروژه تمکین کنند.

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مطالبه همه مردم است، ضمن اینکه مجریان پروژه هم بارها اعلام کردند تمامی جوانب را در اجرا در نظر می‌گیرند، ایجاد حواشی و سنگ‌اندازی پیش‌روی پروژه‌های گردشگری فقط به ضرر استان تمام می‌شود.

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص اجرای پروژه تله‌کابین گرگان گفت: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این مقطع، توجه به پروژه‌های اقتصادی است نگاه به شهرها فقط رویکرد عمرانی ندارد بلکه باید به اقتصاد شهری نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: باید به سمت اجرای پروژه‌هایی حرکت کنیم که شهر را از حالت رکود خارج می‌کند که در گرگان کمتر به این موارد پرداخته شده است، در دوره پنجم شورا نگاه ما این بوده که به این سمت حرکت کنیم.

* گرزین: اگر قرار باشد فقط توجه به نظرات موافقان و مخالفان طرح داشته باشیم که نباید پروژه‌ای اجرا شود/ ما هم خواهان قطع هزاران درخت برای اجرای پروژه نیستیم

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص تعلل اجرای پروژه تله‌کابین گفت: اجرای این پروژه از دیرزمانی مطرح است، هر پروژه‌ای که می‌خواهد اجرا شود موافقان و مخالفانی دارد، آنچه ما نیاز داریم توجه کنیم، نگاه کارشناسی به موضوع است اگر قرار باشد فقط توجه به نظرات موافقان و مخالفان طرح داشته باشیم که نباید پروژه‌ای اجرا شود.

گرزین با بیان اینکه طرح تله‌کابین گرگان با دقت بسیاری بررسی شده است، افزود: هر پروژه‌ای برای اجرا یک بار موافقت شورای عالی معماری کشور را دریافت می‌کند اما تله‌کابین گرگان دو بار موافقت‌نامه این شورا را دریافت کرد، منتقدین خواسته‌هایی داشتند که در بازنگری طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ما هم خواهان قطع هزاران درخت برای اجرای پروژه نیستیم، ابراز کرد: ما مجوزهای لازم را از محیط زیست و منابع طبیعی گرفتیم، اگر قرار باشد محیط زیست آسیب ببیند قطعا ما هم راضی نیستیم.

* طرح پارک جنگلی ناهارخوران ۶۰۲ هکتار و برای اجرای تله‌کابین ۲ هزار و ۳۶۸ مترمربع در طرح قرار می‌گیرد

عضر شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه طرح تله کابین گرگان در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده است، گفت: طراحی این پروژه توسط کارشناسان خبره انجام شده است، طرح پارک جنگلی ناهارخوران ۶۰۲ هکتار و برای اجرای تله‌کابین ۲ هزار و ۳۶۸ مترمربع در طرح قرار می‌گیرد.

گرزین بیان کرد: مبداء، ایستگاه‌های میانی و مقصد پروژه جانمایی شده است پروژه تله‌کابین ۱۷ دکل دارد مسیری که دکل‌ها نصب می‌شود مسیری خاکی و ماشین‌رو است در مقصد نیز اصلا درختی وجود ندارد که قطع شود، درختان در اطراف هستند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهری نیازمند امکانات ویژه‌ای هستیم، تاکید کرد: با حساسیت تمام این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گرگان معماری گردشگری اجرای پروژه تله کابین تله کابین گرگان اقتصاد شهری برای اجرای برای اجرا پروژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان